خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از عبدالحسین خسروپناه؛

حکمرانی اختاپوس دارو و بیماران بی‌پناه

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۹۶۶

دارو گران می‌شود و بیمه زیربار آن نمی‌رود و آنان که باید کمر خم کنند، مردم بی‌پناه این سرزمین هستند.

به گزارش ایلنا، "عبدالحسین خسروپناه" استاد فلسفهٔ ایرانی و رئیس سابق مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

گرانی موریانه‌ای و سپس افعی‌وار دارو در کشور، مردم و بیماران را زمین گیر کرده است.

آیا روسای قوای سه‌گانه و وزرا و سایر مسئولان امور سلامت و تامین اجتماعی از افزایش چند برابری داروهای خارجی و گرانی نامعقول داروهای ایرانی خبر دارند؟

آری، تلاش شبانه روزی همه عزیزان مأجور است و مقبول اما چرا باید بی‌سر و صدا به افزایش قیمت دارو در کشور اقدام شود و پس از اعتراض چند روزه تعدادی از نمایندگان مجلس، بدبختی بیماران و مردم بی‌پناه به فراموشی سپرده شود؟

دارو گران می‌شود و بیمه زیربار آن نمی‌رود و آنان که باید کمر خم کنند، مردم بی‌پناه این سرزمین هستند.

رؤسای محترم جمهور و مجلس شورا و قوه قضاییه، آماری از هلال احمر و کمیته امداد و بهزیستی بگیرید تا بدانید بیماران چه می‌کشند.

آیا وضعیت دارو با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تامین اجتماعی منطبق است؟

آیا قوانین کشور و نظارت مجلس، روند رو به رشد قیمت دارو را تایید می‌کند؟

کشور فاقد حکمرانی دارو است و به عبارت دیگر، اختاپوس دارو و شبکه مافیای متشکل از باندهای مختلف سیاسی برای مردم و بیماران حکمرانی می‌کند.

مگذارید تجربه امپریالیسم دارو در جهان در جمهوری اسلامی ایران تکرار شود.

اجازه بدهید مسئولان حکمرانی دارو در کشور را به بخشی از عهدنامه مالک اشتر در سفارش به مردم یادآوری کنم.

امیرالمومنین روحی له الفداء می‌فرماید:

«أَنْصِفِ اللَّهَ وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِکَ وَ مِنْ خَاصَّةِ أَهْلِکَ وَ مَنْ لَکَ فِیهِ هَوًی مِنْ رَعِیَّتِکَ فَإِنَّکَ إِلَّا تَفْعَلْ تَظْلِمْ وَ مَنْ ظَلَمَ عِبَادَ اللَّهِ کَانَ اللَّهُ خَصْمَهُ دُونَ عِبَادِهِ وَ مَنْ خَاصَمَهُ اللَّهُ أَدْحَضَ حُجَّتَهُ وَ کَانَ لِلَّهِ حَرْباً حَتَّی یَنْزِعَ أَوْ یَتُوبَ»

داد خدا و مردم و خویشاوندان نزدیکت را از خود بده و آن کس را که از رعیت خویش دوست می‌داری، که اگر داد آنان را ندهی ستمکاری، و آن که بر بندگان خدا ستم کند خدا به جای بندگانش دشمن او بود و آن را که خدا دشمن گیرد، دلیل وی را نپذیرد و او با خدا سر جنگ دارد.

«وَ إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِینَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ فَلْیَکُنْ صِغْوُکَ لَهُمْ وَ مَیْلُکَ مَعَهُمْ» و همانا آنان که دین را پشتیبانند، و موجب انبوهی مسلمانان، و آماده پیکار با دشمنان، عامه مردمانند. پس باید گرایش تو به آنان بود و میلت به سوی ایشان.

امیدوارم راهکار حکمرانی دارو یعنی حاکمیت نظام‌مند در سیاستگذاری و تنظیم‌گری و خدمات عمومی در عرصه دارو سامان یابد و اقتدار این امر از مافیای دارو به دلسوزان مردم منتقل گردد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

عبدالحسین خسروپناه دزفولی

طلبه حوزه علمیه قم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز