خبرگزاری کار ایران

خزانه‌دار شورای شهر تهران:

تحقق ۶۵ درصدی درآمدهای شهرداری در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ۱۴۰۰/ ۲۸ درصد درآمدها پایدار بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۰۲۵

خزانه دار شورای شهر تهران از تحقق ۶۵ درصدی درآمدهای شهرداری در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران گزارش هزینه و درآمدهای شهرداری تهران در ۱۱ ماهه منتهی به پایان سال  ۱۴۰۰ قرائت شد.

حبیب کاشانی خزانه دار شورا ضمن قرائت گزارش مربوطه گفت: این گزارش مربوط به ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ است و علت تاخیر در ارائه تقارن آماده شدن آن با ایام بررسی و تصویب بودجه بود.

او ادامه داد: بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰ چهل و هشت هزار میلیارد تومان بود اما در آذر ماه حدود ۱۱میلیارد تومان آن کاهش یافت و سقف بودجه به ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.  از این میزان بودجه مصوب نهایی در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن سال ۱۴۰۰ مجموع منابع و درآمد وصولی بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان بود که نسبت وصولی به کل بودجه مصوب بیش از ۶۵ درصد است.

کاشانی اضافه کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ باید رقمی بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان وصول می شد که از این میزان بیش از ۲۴ هزار میلیاردتومان وصول شده است یعنی حدود ۷۱ درصد تحقق یافته است.

خزانه دار شورا گفت: همچنین در این مدت ۷۸ درصد درآمدها وصول شد.

کاشانی با اشاره به منابع حاصل از  واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی گفت: در این بخش باید ۴ هزار میلیارد تومان وصول می شد که تنها هزار و ۶۸۲ میلیارد معادل حدود ۳۹ درصد وصول شده است. همچنین منابع حاصل از واگذاری دارایی های مالی نیز تنها ۵۸ درصد محقق شده است.

 کاشانی ادامه داد: در مورد بودجه مصوب اصلاحی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد پایدار کسب می شد که حدود ۱۰ هزار میلیارد یعنی ۲۸ درصد پایدار بوده و مبلغ ۲۸ میلیارد تومان آن ناپایدار است.

او گفت: علیرغم تذکر قبلی به شهردار تهران مبنی بر پایین بودن عملکرد و واریز اسناد در جذب هزینه ها نسبت به درآمدهای تحقق یافته باز هم شاهدیم که این امر صورت نپذیرفته است.

کاشانی گفت:  در خصوص هزینه ها در بخش هزینه های نقدی و غیر نقدی در سه بخش هزینه ای تملک دارایی سرمایه ای و  تملک دارایی مالی در مجموع ۴۲ هزار میلیارد ابلاغ شده بود اما حدود ۳۲ درصد جذب در این حوزه داشته ایم.

وی افزود: در بودجه مصوب اصلاحی در بخش منابع ، درآمدها ۲۸ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان بود که شاهد تحقق ۷۶ درصدی آن بودیم و منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه ای مبلغ ۴ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان یعنی حدود ۱۲ درصد و منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی حدود ۴ هزار میلیارد تومان یعنی بیش از ۱۱ درصد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز