خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها در دوائر مشاوره و معاونت اجتماعی کلانتری‌ها به صلح و سازش رسیده/ برنامه‌های پلیس برای پیشگیری از وقوع جرم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۸۷۷

رییس پلیس پیشگیری پایتخت با ارائه توضیحاتی درباره داوئر مشاوره در کلانتری‌ها گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ درصد پرونده‌هایی که به معاونت اجتماعی ارجاع داده شده است به صلح و سازش رسیده است.

«سرهنگ جلیل موقوفه‌ای» رییس پلیس پیشگیری پایتخت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره داوئر مشاوره در کلانتری‌ها گفت: معاونت‌های مددکاری و اجتماعی در کلانتری‌ها در سال ۱۴۰۰ اقدامات خوبی داشته اند. 

وی ادامه داد: از کل پرونده‌هایی که به این معاونت‌ها ارجاع داده شده‌اند بیش از ۸۰ درصد پرونده‌هایی که به معاونت مشاوره و مددکاری ارجاع شده است به صلح و سازش رسیده است. اگر این پرونده‌ها در این معاونت مشاوره و مددکاری بررسی نشده و این اقدامات انجام نمی‌شد مردم به قطعا گرفتار رفت و آمد به مراجع قضایی شده و منجر به طولانی شدن روند بررسی پرونده‌ها می‌شد. 

رییس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: همچنین از سوی دیگر برخی از مردم نیز به این دفاتر مشاوره مراجعه و اقدامات مشاوره انتظامی دریافت می‌کنند. این خدمات به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود. 

سرهنگ موقوفه‌ای خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۱ نیز ما تلاش می‌کنیم برمبنای آمار و ارقامی که داریم از دوایر مشاوره بیشتر در کلانتری‌ها استفاده کنیم و از مردم نیز تقاضا داریم تا بیشتر از این خدمات استفاده کنند. 

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره افزایش کلانتری‌ها در پایتخت در سال ۱۴۰۱ گفت: در این خصوص اقدامات خوبی از سوی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ صورت گرفته است. 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز کلانتری ۱۵۵ نعمت آباد راه اندازی شد و انشالله در سال ۱۴۰۱ نیز شاهد اقدامات خوبی در این زمینه هستیم. 

سرهنگ موقوفه‌ای یادآور شد: در هر جایی اگر حوزه استحفاظی کلانتری وسعت داشته باشد ما از ایستگاههای پلیس استفاده خواهیم کرد. 

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین درباره اقدامات پیشگیرانه گفت: پلیس پیشگیری با برنامه‌ریزی و تحلیل جرم، اقدامات فنی و اطلاعاتی و همچنین با اجرای طرح‌های مختلف و تیم‌های پاس پیاده و گشت‌های خودرویی از وقوع جرم پیشگیری می‌کند و این روند در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز