خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

آسیب شناسی طرح نوین اعزام به عتبات ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۵۲۴

​نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم آسیب شناسی طرح نوین اعزام زائران به عتبات و رفع هرچه سریعتر اشکالات و تقویت نقاط قوت آن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به سفر اخیر خود به عراق و بررسی طرح نوین اعزام زائران به عتبات عالیات، آسیب‌شناسی این طرح و رفع هرچه سریعتراشکالات و تقویت نقاط قوت آن را ضروری خواند. 

حجت الاسلام والمسلمین نواب از اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای اعزام زائران به عتبات تقدیر و درعین حال تاکید کرد: قدم‌های بلندی درارتباط با این طرح و بهینه‌سازی آن و باز مهندسی فرآیند اعزام به عتبات باید برداشته شود. 

وی با بیان اینکه در این سفر زائران ایرانی ازعملکرد شرکت‌های زیارتی گله داشتند، افزود: برخی شرکت‌ها مسئولیتی را که بعهده داشتند خوب انجام نداده‌اند لذا باید عملکردها ارزیابی و در صورت لزوم مجوز برخی شرکت‌ها که موجب نارضایتی زائران شده اند، لغو گردد و از شرکت‌هایی که توانمندی خود را نشان داده‌اند بیشتر استفاده شود. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار تشکیل کارگروههای بهداشت و بیمه، پرواز و حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، مسکن، امنیت و آزادبرها برای بازمهندسی فرآیند اعزام به عتبات شد و تصریح کرد: نتیجه طرح‌هایی که اجرا می‌شود باید به بهبود خدمات‌رسانی به زائر و حفظ منافع و حقوق مشتاقان زیارت امام حسین (ع) منجر شود و پذیرفته نیست که عده‌ای بخواهند از این فرصت سوء استفاده و دنبال منفعت طلبی باشند. 

درادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه از ۲۳ آبان ماه گذشته تاکنون نزدیک به ۵۶ هزار نفر به صورت هوایی به عراق اعزام شده اند، اظهار داشت: طرح نوین اعزام به عتبات مزیت‌هایی در خدمت به زائر، جذب حداکثری و زیارت آسان دارد و در این مدت تلاش شده است که با شناسایی نقاط ضعف، نارضایتی‌ها به حداقل کاهش یابد. 

وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از توصیه‌ها و پیشنهادات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و کارشناسان بعثه و سازمان حج و همت جمعی دیگر دست اندرکاران حوزه عتبات، آسیب‌ها و نقاط ضعف این طرح برطرف و نقاط قوت آن تقویت شود. 

این جلسه با گزارش اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره آخرین خبرهای منتشر شده در خصوص حج آینده ادامه یافت و وی با توجه به اظهارات مسئولان حج عربستان گفت: در صدر حاکمیت و وزارت حج کشور میزبان تصمیم بر برگزاری حج است. 

وی با اشاره به اینکه برخی مجموعه‌های خدماتی درعربستان در حال دریافت مجوز فعالیت هستند، آمادگی سازمان حج و زیارت را برای عملیاتی کردن اعزام زائران کشورمان به سرزمین وحی یادآور شد و گفت: ما درانتظار دعوت کشور میزبان برای مذاکره درخصوص حج آینده هستیم. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواستار پیگیری موضوع از طرق مختلف از جمله ارسال نامه به مسئولان حج عربستان شد تا ضمن خارج شدن از وضعیت بلاتکلیفی، شرایط حج آینده مشخص شود. 

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین نواب در ابتدای این جلسه با اشاره به محورهای شعار نوروزی امسال، ازهمکاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست که نقطه نظرات خود را درباره محورهای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین که با سازمان حج و بعثه متناسب است ارائه کنند. 

وی همچنین به نقش فراوان و تاثیرگذارعالم فرزانه، آیت الله ری شهری در شکل گیری بعثه مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت: نقش آفرینی، فعالیت منسجم و هماهنگ و کمک به سازمان حج و زیارت برای بهینه شدن برنامه‌ها از جمله اقداماتی بود که در بعثه رهبری در دوران حضور آن مرحوم بعنوان سرپرست حجاج ایرانی اتفاق افتاد. 

وی همچینن به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار پیکر آن مرحوم اشاره کرد که فرمودند ما از مجالست و گفتگو با ایشان محظوظ می‌شدیم و لذت می‌بردیم، چون متحد دلهای مردان خداست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز