خبرگزاری کار ایران

رشد ۵۵ درصدی ماموریت‌های امدادی هلال‌احمر در نوروز امسال/ امدادگران ۳۴۶ نفر را نجات دادند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۶۲۹

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در تشریح خدمات این جمعیت در طرح امداد نوروزی ۱۴۰۱ گفت: با رشد ۵۵ درصدی ماموریت‌های امدادی هلال‌احمر در پنج روز ابتدایی اجرای طرح، مواجه‌ایم و امدادگران در این مدت ۳۴۶ نفر را نجات داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ مهدی ولی‌پور افزود: از روز ۲۵ اسفند که طرح امدادونجات نوروزی هلال‌احمر آغاز شده، تا روز ۲۸ اسفندماه، در مجموع ۴۶۳ ماموریت از سوی امدادگران این جمعیت پوشش داده شده که از این میزان، حوادث ترافیکی با ۲۶۴ مورد در صدر حوادث نوروزی بوده است. حوادث کوهستان نیز با ۲۱ مورد، رشد ۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و حوادث جوی هم با ۴۱ مورد، تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ برابر رشد داشته است. 

ولی‌پور با اشاره به اینکه کل ماموریت‌های امدادی هلال‌احمر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۵ درصدی داشته است، اظهار کرد: امدادگران هلال‌احمر در حوادث چهار روز گذشته در سراسر کشور به ۲۹۴۶ نفر امدادرسانی کرده و ۳۴۶ نفر را هم نجات داده و به مناطق امن منتقل کردند. 

به گفته رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر در بازه زمانی یادشده، ۶۲۱ حادثه‌دیده از خدمات درمان سرپایی هلال‌احمر بهره‌مند و ۱۹۸ مصدوم حوادث نیز با تلاش امدادگران هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند. 

ولی‌پور همچنین به اسکان اضطراری ۱۶۳۱ هموطن حادثه‌دیده اشاره کرد و افزود: امدادگران هلال‌احمر، ۵۸ عملیات نجات فنی را برعهده داشتند و ۶۰ مصدوم سوانح ترافیکی را رهاسازی کردند. همچنین ۸۷۸ نفر به‌شکل حضوری به پایگاه‌های امدادی و پست‌های سیار امدادی هلال‌احمر مراجعه و از خدمات امدادی بهره‌مند شدند. امدادگران هلال‌احمر در عملیات ارزیابی میزان خسارات احتمالی ۶ زمین‌لرزه که بزرگترین آن ۶ ریشتر و در استان هرمزگان بود هم مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز