خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

مهم‌ترین مصادیق محرومیت‌زدایی، ارتقاء شاخص‌های نظام بهداشتی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۷۰۹

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت محرومیت‌زدایی در کشور است که این مهم با ارتقاء شاخص‌های نظام بهداشتی محقق خواهد شد، گفت: در صورت عدم پرداخت به‌موقع منابع و تأمین اعتبار برای آن، این نظام دچار مشکل و تضعیف خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، «بهروز رحیمی»، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع پایدار و تزریق به‌موقع آن رکن اصلی در ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و درمانی است، بیان کرد: حوزه سلامت بر پایه حفظ شاخص‌های بهداشتی و درمانی بنا شده و متولی این مهم وزارت بهداشت است که در صورت‌عدم تخصیص به‌موقع منابع، حوزه سلامت با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد. 

لزوم تخصیص منابع پایدار در حوزه سلامت

رحیمی با اشاره به لزوم تخصیص منابع پایدار در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: مالیات سلامت یا یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده تنها منبع پایدار برای پوشش هزینه‌های بهداشت در روستاها، حاشیه شهرها و دهک‌های پایین جامعه است که متأسفانه به دلیل‌عدم تخصیص کامل و به‌موقع آن به وزارت بهداشت، نظام خدمات پایدار در حوزه بهداشت با مشکل مواجه خواهد شد و این موضوع سلامتی مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به پایان سال هستیم و هنوز تخصیص و تأمین اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده برای وزارت بهداشت کمتر از ۱۰ درصد میزان توافق شده بوده است، عنوان کرد: با در نظر گرفتن شرایط خاص وزارت بهداشت و اهمیت به حوزه سلامت، از سازمان برنامه‌وبودجه می‌خواهیم که به تکلیف قانونی خود در این بخش عمل کند تا وزارت بهداشت برای تأمین دارو و مکمل‌های بهداشتی پیش از پایان سال اقدام کند. 

وی در ادامه افزود: مذاکرات و درخواست‌های زیادی برای حفظ شاخص‌های حوزه سلامت با سازمان برنامه‌وبودجه صورت گرفته است که امیدواریم نگاه‌ها متفاوت، کارشناسانه و با در نظر گرفتن سلامتی جامعه و مردم، تغییر کند و بهترین تصمیم در این راستا گرفته شود. 

رحیمی در پایان گفت: از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت محرومیت‌زدایی در کشور است که این مهم با ارتقاء شاخص‌های نظام بهداشتی محقق خواهد شد که در صورت‌عدم پرداخت به‌موقع منابع و تأمین اعتبار برای آن، این نظام دچار مشکل و تضعیف خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز