خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران:

دانشگاه بهترین جایی است که می‌تواند فضائل اخلاقی را تعریف کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۸۲۸

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، دانشگاه را یک مدل عالی و مطلوب از نمایش آرمان‌های یک جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ظهر امروز در محل این دانشگاه برگزار شد. بهرامی در این نشست عنوان کرد: اگر چه دانشگاه ماموریت اصلی اش توسعه دانش و حرکت در مرزهای دانش است اما واقعیت قضیه این است که دانشگاه یک سهم بسیار قابل توجهی در توسعه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دارد.

وی افزود: دانشگاه یک مدل عالی و مطلوب از نمایش آرمان‌های یک جامعه است. اگر قرار باشد شاخصه‌هایی برای رشد یافتگی در جامعه تعریف کنید بهترین جایی که می‌تواند این شاخصه‌ها را برای شما بیان کند دانشگاه است. دانشگاه بهترین جایی است که می تواند فضایل اخلاقی را تعریف کند.

بهرامی گفت: حضور نخبگان، اندیشمندان، استادان و کسانی که عمر خودشان را با علم و دانش و معرفت سپری کردند بهترین نمونه های این فضایل اخلاقی هستند، با این تفاسیر مسئولان ما در دانشگاه خیلی بیشتر خواهد شد زیرا دانشگاه را در طراز آرمان‌ها قرار می‌دهیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تهران: دانشگاه حداقل در انقلاب اسلامی این بخش را به خوبی اجرا کرده است زیرا یک موتور محرکه از مرکز علمی به اجتماعی بوده است. انتقال این الگوی آرمانی به صحن اجتماعی نیازمند یک واسطه گری است که رسانه به خوبی می‌تواند آن را انجام دهد. ما محدودیت اطلاع رسانی و انتشار داریم ولی شما رسانه‌ها این محدودیت را ندارید. رسانه‌ها  هستند که می‌توانند در این فرآیند به ما کمک کرده و میانجی گری کنند.

وی افزود: سال گذشته دانشگاه تهران شاهد فعالیت‌های بسیار زیادی بود، اگرچه دیجیتالی شدن موجب کاهش حرارت حضور دانشجویان بوده است اما دانشجویان ما در بخش فرهنگی توانستند فعالیت خوبی داشته باشند. مثلا بیش از ۱۲۰ فعالیت فقط از یک تشکل در دانشگاه داشته‌ایم. ضمن اینکه ما الان تعداد زیادی کانون، نشریات و... داریم که از کارهای خیریه و جهادی گرفته تا کار تخصصی انجام داده‌اند.

بهرامی گفت: در این سه ماهه گذشته پنج برنامه مهم را ایجاد کردیم که یکی از آنها اختتامیه دانشگاه اخلاق مدار بوده است. در زیر پوست دانشگاه حضور دانشجویان محسوس بود. ما هر هفته جلسه هیات نظارت داریم و حداقل در ذیل آن ۲۰ برنامه برای دانشجویان تصویب می‌شود.

وی افزود: ما ۴۲۰ نشریه دانشجویی فعال، ۱۲۰ انجمن علمی، ۶۲ واحد اجرایی تشکل‌های اسلامی و ۶۵ کانون فرهنگی داریم. ما بحث کرسی‌های آزاد اندیشی را در دانشگاه تهران از ماه گذشته آغاز کردیم و فردا برنامه سوم آن اجرا می‌شود.  در بخش استادی برنامه سال آینده ما توسعه خواهد یافت و کرسی‌های آزاد اندیشی هر دو هفته یک بار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز