خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایلنا:

حقوق بهمن ماه اعضای هیات علمی هنوز پرداخت نشده است/ اساتید نباید از حقوق قانونی خود محروم شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۷۹۶

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: حقوق اعضای هیات علمی از ماه بهمن تا همین الان پرداخت نشده است، دلیل آن هم اختلاف نظری است که ما با سازمان برنامه و بودجه داریم.

"سعدالله نصیری قیداری" رییس دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تاخیر در پرداخت حقوق اعضای هیات علمی این دانشگاه و اعتراض برخی اساتید بیان کرد: من هیچ استادی را به اعتراض دعوت نمی‌کنم، اگرچه در برخی دانشگاه‌ها اعتراضاتی وجود داشته است، اما در دانشگاه شهید بهشتی با توجه به مسیری که ما رفتیم، اساتید بسیار نجیبانه و منطقی عمل کردند.

وی تاکید کرد: ما پیگیر حق و حقوق اساتید هستیم و این  وظیفه ماست. بنده به عنوان فردی که در تصویب قانون همسازی نقش داشتم و با آقایان حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نظرپور معاون اداری مالی وقت وزارت علوم و خدابخشی نایب رییس برنامه و بودجه مجلس و 13 نفر از روسای دانشگاه‌های برتر کشور در همین دانشگاه جلسه داشتیم و روی این موضوع به بحث و گفتگو پرداختیم.

رییس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: سپس در مجلس با پیگیری نمایندگان محترم و دولتی‌ها این قانون به تصویب رسید و سپس در شورای نگهبان تایید شد. شرعا و قانونا این قانون ایرادی نداشت و بعد هم در هیات امنای دانشگاه‌ها مطرح، ‌تصویب و ابلاغ شد.

وی تاکید کرد: قبل از این ابلاغ من به عنوان رییس دانشگاه اجازه ندارم هیچ اقدامی کنم. بعد از این ابلاغ هم باز بنده به عنوان رییس دانشگاه وظیفه دارم قانون را اجرا کنم و تا آخرین لحظه هم به اجرای این قانون اصرار دارم، لذا از همینجا از دیوان محترم محاسبات و سازمان برنامه و بوجه خواهش می‌کنم که در اجرای قانون به ما کمک کنند. اگر هم جایی اشکالی هست به روش قانونی اقدام کنند.

نصیری قیداری در ادامه خاطر نشان کرد: حقوق اعضای هیات علمی از ماه بهمن تا همین الان پرداخت نشده است، دلیل آن هم اختلاف نظری است که ما با سازمان برنامه و بودجه داریم. البته این اختلاف نظر هم با احترام متقابل است و خدایی نکرده رفتار غیرمنطقی و غیرقانونی وجود ندارد.

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: اصرار ما این است که قانون مصوب مجلس و قانون مورد تایید شورای نگهبان احترام دارد؛ این در حالی است که ما هیات امنایی هستیم و حتی وزیر محترم علوم هم نمی‌تواند به رییس دانشگاه  بگوید فلان حکم را اصلاح کند. وزیر محترم فقط می‌تواند مصوبه هیات امنا را به ما ابلاغ کند و ما هم حتما نسبت به اجرای آن اقدام می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اینکه یک فردی از سازمان برنامه و بودجه برای روسای دانشگاه‌ها بنویسد که مثلا احکام را اصلاح کنند تا جایی که مدیران حقوقی ما می‌دانند و تا حدی که ما تجربه کسب کرده‌ایم،‌ این را می‌فهمیم که این اقدام قانونی نیست. البته ما درک می‌کنیم که وضع در آمدهای دولت خوب نبوده و به خاطر تحریم شرایط اقتصادی کشور خوب نیست، ولی از آن طرف موظف به اجرای قانون در هر شرایط هستیم.

نصیری قیداری در ادامه تاکید کرد: لذا ما خیلی خوشحال می‌شویم که به روش قانونی عمل شود؛ ضمن اینکه بعد از آخرین ابلاغ درباره همسان سازی،‌ چیز دیگری به ما ابلاغ نشده است. اگرچه هیات امنا هرچه که به ما ابلاغ کند ما آن را به نحو احسنت انجام می‌دهیم حتی اگر حکم را به هر نحوی که بخواهند اصلاح کنند و حقوق‌ها‌ را به هر نحوی که آنها تصویب کنند کاهش می‌دهیم ولی این نوع رفتار با دانشگاه‌ها را به صلاح نمی‌دانیم.

رییس دانشگاه شهید بهشتی در پایان گفت: ما ده ماه این قانون را اجرا کردیم و بهتر است در این دو ماه آخر سال به گونه‌ای رفتار نکنیم که هشتاد هزار نفر از اساتید ما در کشور که افرادی وطن دوست، زحمت کش و پرتلاش هستند از حقوق قانونی خود محروم شوند.

به گزارش ایلنا، تاخیر در پرداخت حقوق برای اعضای هیات علمی دانشگاه تهران نیز وجود داشته است، اما پیگیری‌های ما برای گرفتن پاسخ از مسئولان این دانشگاه نتیجه بخش نبوده و مسئولین اداری و مالی پاسخی در این خصوص ارائه ندادند. طبق برخی اظهارنظرها قرار بوده که تا صبح امروز 16 اسفند حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه تهران پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز