خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور عنوان کرد:

اجرای پویش ملی" ایران سرسبز- ایران قوی" در هفته درختکاری در شهرها و روستاها

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۷۶۵

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از اجرای پویش ملی "ایران سرسبز- ایران قوی" در هفته درختکاری در شهرها و روستاهای سراسر کشور خبر داد و تاکید کرد: شهرداریها بر اساس قانون هوای پاک ملزم به برنامه ریزی و اجرای طرح های توسعه فضای سبز شهری در همکاری با دستگاه های متولی این امر در محدوده و حریم شهرها می باشند.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد که امروز یکشنبه ۱۵ اسفند در حاشیه غرس درخت توسط وزیر کشور سخن می گفت، افزود: در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده در قانون هوای پاک، امسال در یک اقدام هماهنگ و یکپارچه پویش ملی "ایران سرسبز- ایران قوی" به منظور بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت شهروندان، سازمان‌های مردم‌نهاد، بسیج محلات و گروه‌های جهادی برای کاشت درخت، ایجاد بوستان‌های جدید و پایش و بهسازی وضعیت باغچه‌های خانگی و درختان موجود در حاشیه معابر عمومی و ... اجرا می شود.

وی در ادامه به قانون هوای پاک اشاره کرد و توضیح داد: در این قانون با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری تاکید شده که شهرداری های شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت با همکاری وزارت نیرو و ادارات منابع طبیعی شهرستان، سرانه فضای سبز خود را حداقل به ۱۵ مترمربع برسانند.

معاون وزیر کشور با اشاره به بحران منابع آبی در کشور اضافه کرد: بر اساس قانون هوای پاک، توسعه فضای سبز می بایستی از سوی مدیریت شهری  با همکاری وزارت نیرو با بهره گیری از بازچرخانی منابع آبی و پساب شهرها و روشهای نوین آبیاری و با استفاده از گیاهان کم نیاز آبی، مقاوم و سازگار با اقلیم صورت پذیرد.

جمالی نژاد همچنین عنوان کرد: بر اساس ماده ۲۷ قانون هوای پاک،  وزارتخانه های جهادکشاورزی (سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری)، راه و شهرسازی و کشور و شهرداری ها و دهیاری ها مکلفند حریم سبز بزرگراهها و کمربند سبز شهرها و روستاهای تحت تأثیر رخدادهای گرد و غبار را با روش آبیاری مدرن و با اولویت استفاده از پساب های شهری و روستایی، ایجاد نمایند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه فضای سبز شهری در ارتقاءکیفیت محیط زیست و ارائه خدمات اجتماعی و اکولوژیکی به شهروندان نقش بسزایی داشته و توجه به آن در مدیریت شهری خصوصاً در شهرهای بزرگ که با پدیده آلودگی هوا مواجه می‌باشند حائز اهمیت است، گفت: تحقق این موضوع در کشور، نیازمند هم افزایی، همدلی و همکاری مستمر تمامی دستگاه‌های متولی فضای سبز مندرج در قانون هوای پاک با جلب مشارکت موثر اقشار مختلف مردم، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها و ارایه آموزش های شهروندی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز