خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه شهید بهشتی خبر داد:

حذف ترم ۲ هزار دانشجو فقط در یک نیمسال

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۵۶۳

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: حدود ۲ هزار دانشجو که اغلب دانشجویان ارشد بودند، حذف ترم کردند که باعث نگرانی ما شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعدالله نصیری قیداری، رییس دانشگاه شهید بهشتی درباره برنامه آموزش حضوری این دانشگاه در سال آینده گفت: ما از مدت‌ها پیش آموزش حضوری را در دانشگاه داشتیم در کل ۴ و ۵ هزار دانشجو در دانشگاه ما حضور داشتند اما در مجموع ۲۰ هزار دانشجو داشتیم و ما در این زمینه در تهران جزو دانشگاه‌های پیشتاز بودیم‌.

وی افزود: آموزش حضوری در دانشگاه ما از ۲۰ فروردین برای دانشجویان دکتری به صورت صد درصد است.  آموزش دانشجویان کارشناسی ارشد غیر از ورودی های ۱۴۰۰ نیز حضوری خواهد بود و مشکلی برای خوابگاه و تغذیه آنها نداریم. همچنین دانشجویان کارشناسی ورودی ۹۸ به قبل و همچنین آن دسته از دانشجویان که کارگاه و آزمایشگاه دارند، در دانشگاه حضور خواهند یافت.

وی اظهار داشت: البته اگر روزی ستاد کرونا اعلام کند که هیچ محدودیتی وجود ندارد، کل دانشجویان  می‌توانند به دانشگاه بیایند. لازم به ذکر است که متاسفانه تنها در یک ترم دانشگاه به دانشجویان این مجوز داده شد که حذف ترم بدون احتساب در سنوات را داشته باشند و حدود ۲ هزار دانشجو که غالبا دانشجویان ارشد بودند، حذف ترم کردند که باعث نگرانی ما هست. تا جایی که مقدور باشد ما تسهیل گری می‌کنیم.

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: اگر دانشجویان بیش از حد حذف ترم کنند و به موقع فارغ التحصیل نشوند، در ارائه خوابگاه و تغذیه دانشجویان دچار مشکل خواهیم شد. ما از دانشجویان خواهش می‌کنیم تلاش کنند که به موقع فارغ التحصیل شوند و جا را برای دانشجویان جدید باز کنند. ما یک ترم را به دلیل مجوز وزارت علوم و فشار دانشجویان مجوز حذف اضطراری دادیم اما برای ترم بعد دانشجویان فشار آوردند که باز هم حذف اضطراری داشته‌ باشند و ما با دانشجویان به توافق رسیدیم که فقط به دلایل خاص حذف اضطراری داشته باشند اما دانشگاه تهران به دانشجویان خود اجازه حرف ترم داد و ‌باعث شد دانشجویان ما فشار آورند و ما این درخواست را منطقی دیدیم که وقتی دانشگاهی در این شهر مجوز را بدهد چرا ما این‌اجازه را ندهیم و ۵۰۰ نفر در بازه دوم حذف ترم کردند.

وی درباره نحوه برگزاری امتحانات در ترم جدید تحصیلی گفت: در نیمسال گذشته امتحانات به صورت ترکیبی برگزار شد و الزامی برای برگزاری حضوری نداشتیم. برای نیمسال بعد تاکید ما بر برگزاری حضوری امتحانات است اما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت علوم هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز