خبرگزاری کار ایران

با حضور کارشناسان صورت گرفت:

تاکید بر رفع مشکلات بیماران خاص

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۶۸۵

نشست بررسی وضعیت بیماران خاص سراسر کشور با حضور رئیس امور بنیاد بیماران خاص و کارشناسان این حوزه از سراسر کشور برگزار و در خصوص مشکلات این بخش از جامعه و راهکارهای حل و فصل معضلات موجود، بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد امور بیماری‌های خاص، در این نشست که با حضور فاطمه هاشمی و کارشناسان این حوزه از سراسر کشور و به صورت وبینار برگزار شد وضعیت استان‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت و در خصوص مشکلات اقصی نقاط کشورمان نیز بحث و تبادل نظر شد. 

در این نشست که ۴ ساعت به طول انجامید مباحث مختلفی از جمله بحث مشکلات تهیه دارو و منابع مالی مورد نیاز، موضوع کمک هزینه درمان، مسایل معیشتی و شغلی بیماران خاص، مشکلات صدور حواله وعدم تهیه دارو، فرسودگی تجهیزات و دستگاه‌های دیالیز، مشکلات نسخه‌های الکترونیکی، تاخیر در پرداخت مطالبات تامین اجتماعی، عوارض برخی از داروهای ایرانی بر روی بیماران و کمبود شدید خون در برخی از مناطق، کاهش سن بیماران فوت شده و افزایش چشمگیر سرطان در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

کارشناسان و دست اندرکاران حوزه درمان بیماران خاص که از بخش‌های مختلف و از سراسر کشور در این نشست حضور داشتند همچنین به مواردی از جمله کمبود پرستاران و افزایش هزینه ها، تاریخ اعتبار کم داروها به دلیل ماندن بیش از حد در انبارها یا طی شدن کند مراحل اداری، مشکلات کرونایی و کاهش چشمگیر خیرین در کشور اشاره کردند. 

در این نشست همچنین گلایه‌های برخی از مسئولان استانی نیز مطرح شد. نبود متخصص خون در برخی از مراکز درمانی سطح کشور، عدم تامین خون مناسب برای بیماران، عدم تحت پوشش نبودن برخی از داروهای مصرفی، مشکلات شدید مالی و نداشتن پشتوانه‌ای برای تامین مخارج درمانی وعدم رضایت مندی بیماران از داروهای تولید شده داخلی از دیگر مواردی که بود که در نشست بررسی وضعیت بیماران خاص سراسر کشور به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز