خبرگزاری کار ایران

تقدیر امام جمعه بوشهر از اقدامات وزارت بهداشت در مدیریت کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۶۴۲

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: از خدمات و تلاش های وزیر و وزارت بهداشت به طور ویژه تشکر می کنیم که با مدیریت علمی و جهادی در کنترل کرونا کار کردند و ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در این حوزه است.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار وزیر بهداشت در مصلای نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: امیدواریم با تدوین نقشه علمی جامع بتوان در یک افق ۸ ساله مشکلات حوزه سلامت در سطح کشور را شناسایی و مدیریت کرد و سلامت عمومی را ارتقا داد.

وی افزود: بوشهر به دلیل تعاملات بین المللی دارای تاریخ پرشکوهی در حوزه بهداشت و درمان است و موزه بهداشت و درمان بوشهر، فعال است که در زمینه تجهیزات پزشکی و شناخت بیماری ها کارهای خوبی از تمدن سیراف تاکنون انجام شده اما در شرایط کنونی، استان بوشهر نیازمندی هایی در حوزه سلامت دارد که نیازمند توجه ویژه است.

وی ادامه داد: رتبه بوشهر در تولید درآمد و ثروت ملی، اول است اما سهم استان در همه امور از جمله حوزه سلامت، مناسب نیست و مردم برای دریافت برخی خدمات درمانی، باید به استانهای همجوار مراجعه کنند. در استان بوشهر دستگاه های اجرایی زیادی از جمله وزارت نفت، رفاه، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی ذینفع هستند که می توان از ظرفیت آنها برای توسعه خدمات و مراکز بهداشتی و درمانی، استفاده کرد.

 

بوشهر در دوران قبل از انقلاب و دفاع مقدس، الگوی مقاومت بوده است

 

وزیر بهداشت نیز در این دیدار با بیان اینکه بوشهر در دوران قبل از انقلاب و دفاع مقدس، الگوی مقاومت بوده است، گفت: بوشهر علیرغم استعدادهای فراوان از جمله دریا و منابع عظیم خدادادی، محرومیت هایی در بخش های مختلف دارد و هدف ما نیز محرومیت زدایی و تحقق عدالت است. در همین زمینه طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در وزارت بهداشت تهیه و تصویب شده تا شاهد تحقق عدالت و تعالی سلامت در همه ابعاد باشیم.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا، کشورهای دنیا برای رسیدگی به مردم با یکدیگر در حال رقابت هستند اما کرونا، واقعیت های کشورها را نمایان ساخت. شاید تا قبل از این، برخی آمریکا و کشورهای اروپایی را قدرت های جهانی می دانستند اما کرونا ثابت کرد که قدرت اصلی مربوط به مردم است. در آمریکا حدود ۶۰ درصد از مردم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و با دولت آمریکا، همراهی زیادی نداشته اند اما در ایران شاهد حمایت و همراهی مردم برای ارتقای سلامت، کنترل کرونا و پوشش واکسیناسیون بودیم. اُمیکرون در ایران برخلاف خیلی از کشورها، تلفات بالایی نداشته و این نشان می دهد که هر حرکتی که خواستگاه مردمی داشته باشد، به موفقیت می رسد. 

وی تاکید کرد: یکی از اولویت های مهم و اساسی وزارت بهداشت در شرایط کنونی، تحقق سیاست های جمعیتی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری است که در این زمینه، قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شده است، این قرارگاه باید در دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل شود. کنترل جمعیت یکی از صدمات سالهای اخیر بوده که عوامل خارجی هم در این زمینه نقش داشته اند و کاهش رشد جمعیت، از هر تهدیدی برای کشور بزرگتر است و باید خدمات تشویقی و تبلیغی از جمله زایمان رایگان و حمایت از زوج های نابارور به طور گسترده ارائه شود. فرزند آوری موجب تحکیم و نشاط خانواده ها می شود و خیلی از طلاق ها به دلیل عدم وجود فرزند است.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت نامناسب شبکه بهداشت و درمان کشور، بر لزوم تقویت شبکه بهداشت کشور تاکید کرد و گفت: در کرونا ثابت شد که بهداشت و پیشگیری مقدم بر درمان است و اگر سیستم مراقبتی، بهورزان و مراکز بهداشتی تقویت شوند از بروز بسیاری از بیماری ها، پیشگیری می شود. 

عین اللهی ادامه داد: استان بوشهر دارای ظرفیت های عظیمی از جمله دریا و گیاهان ارزشمند و کاربردی آن در داروسازی است. یکی از اولویت های وزارت بهداشت در دوره کنونی نیز آمایش سرزمینی و ماموریت گرایی هر دانشگاه است. باید از منابع طبیعی و خدادادی حداکثر استفاده را کرد. بسیاری از شرکت ها و مجموعه های داخلی آماده سرمایه گذاری در استان بوشهر هستند که این نه تنها برای استان بلکه برای کشور، حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز