خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح معاون شهردار درباره قطع درخت چنار در خیابان ولیعصر(عج)

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۱۹۱

معاون شهردار تهران توضیحاتی درباره قطع درخت چنار خیابان ولیعصر(عج) ارائه کرد.

«جلال بهرامی» معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره قطع درخت در خیابان ولیعصر وعدم پاسخگویی سامانه ۱۳۷ به تماس‌های مکرر یک شهروند درباره این موضوع گفت: موضوع این درخت را پیگیری کردیم چرا که درختان خیابان ولیعصر میراث تهران و بسیار ارزشمند هستند. 

او تاکید کرد: اینگونه نیست که اگر درختی کمی جابجا شود حتما باید آنرا قطع کنیم چرا که شاید فرصت ریشه زدن و یا تثبیت پیدا کند. 

بهرامی درخصوص بی‌پاسخ ماندن تماس‌های شهروند توضیح داد: برای پیام‌های ۱۳۷ که زده شد، گزارش داریم که همکاران ما در محل حضور پیدا کردند و از وضعیت درختان فیلمبرداری کردند. طی یک ماه سه تیم در آنجا حضور پیدا کرده و پس از بررسی به این نتیجه رسیده است که ۵۰ درصد احتمال دارد این درخت نیفتند و به حیات خود ادامه دهد و به این نتیجه رسیدند که نسبت به قطع آن ریسک نکنند. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر کارشناسی بودن تصمیمات گرفته شده اظهار کرد: در مجموع تصمیمات گرفته شده کارشناسی شده بوده است. اینکه این درخت سقوط کرد، شاید برخی بگویند این یک کار علمی است و چرا نتوانستند تشخیص بدهند که درخت در حال کنده شدن است، کارشناس ۳۰ساله فضای سبز ما در محل حضور پیدا کرده و تشخیص داده است که این درخت قطع نشود چرا که نمی‌افتد. 

بهرامی با اشاره به اقداماتی که بر روی این درخت انجام شد گفت: سبک‌سازی درخت نیز انجام شد تا بار درخت سنگین نباشد. اما باد خیلی تندی وزید و چند مرتبه بارندگی نیز رخ داد که شاید باعث شستگی شد البته ممکن است شستگی در همان شب اتفاق افتاده باشد و کارشناس‌های ما ممکن است ندیده باشند. اما پیام‌های ۱۳۷ هیچکدام بدون پاسخ نبوده است. 

او در ادامه افزود: شهرداری تهران مخصوصا توجه ویژه‌ای به نگهداشت خیابان ولیعصر از شمال تا جنوب دارد و نگهداری از این خیابان را به سازمان بوستان‌ها سپرده است و به مناطق واگذار نکرده است. این امر مهمی است و مورد توجه ویژه شهرداری است. 

بهرامی با اشاره به ویژگی‌های درختانی که درخیابان ولیعصر کاشته می‌شوند گفت: همه‌ی درختانی که در این خیابان کاشته می‌شوند ۱۵ساله هستند و بر روی درختان تحقیقات انجام شده و مواردی همچون ژنتیک درختان، زمان قلمه زنی، شیوه کاشت و مواردی از این دست با دقت بررسی می‌شود. قول می‌دهم که خطای انسانی اتفاق نیفتاده است. 

او اضافه کرد: بررسی ژنتیک گیاهی درختان چنار ولیعصر دائما در حال انجام است و شرایط درختان پیوسته در حال رصد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز