خبرگزاری کار ایران

سلاجقه:

پالایشگاه نفت کرمانشاه در وضعیت مناسب شاخص‌های محیط زیستی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۶۶۸

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پالایشگاه نفت کرمانشاه با قدمتی در حدود ۸۶ سال با اینکه دیر زمانی در فاصله ۸ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار داشته و امروز در دل شهر قرار گرفته از جهت بسیاری از شاخص‌های محیط زیستی در رده‌های مناسب تشخیص داده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در بازدید از پالایشگاه نفت کرمانشاه گفت: پالایشگاه کرمانشاه از جهت بسیاری از شاخص‌های زیست محیطی در رتبه مناسب قرار دارد. این پالایشگاه با قدمتی در حدود ۸۶ سال با اینکه دیر زمانی در فاصله ۸ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار داشته و امروز در دل شهر قرار گرفته از جهت بسیاری از شاخص‌های محیط زیستی در رده‌های مناسب تشخیص داده شده و به عنوان صنعت برگزیده کشور در بحث محیط زیست و چندین بار به عنوان صنعت سبز مطرح شده است. 

وی افزود: کارهای تحقیقاتی بسیار خوب همراه با خروجی مناسب و یک سرمایه‌گذاری عالمانه در این پالایشگاه انجام شده و تصفیه خانه تاسیس شده در آن منجر به ایجاد یک فرایند چرخشی شده که آب با کیفیت مناسب داخل سیستم می‌شود و با همان کیفیت مناسب از سیستم خارج و مجددا در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه خاطرنشان کرد: در محیط زیست هم یکی از بحث‌هایمان همین است که صنعت می‌تواند هم زیستی مسالمت‌آمیز با شهر و تجمعات انسانی داشته باشد و مشکلی ایجاد نکند، اکنون خوشبختانه علاوه بر اینکه هیچ آبی وارد رودخانه قره سو نمی‌شود هیچ بخشی از آب آن را نیز استفاده نمی‌کند و این یک دستاورد بسیار عالی است که ما صنایع آب بَر را به سمت و سویی ببریم که صنعتی که در روز می‌توانست ۸ هزار متر مکعب آب مصرف کند امروز در هرساعت حدود ۳۰ متر مکعب یعنی در یک شبانه روز ۷۲۰۰ متر مکعب آب مصرف کند. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: خوشبختانه اداره کل محیط زیست استان مرتبا پالایشگاه را از جهت منابع آلاینده آب و خاک و همچنین منابع آلاینده جو پایش می‌کند و از لحاظ آستانه‌های محیط زیستی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد که آرزو می‌کنیم همه صنایع ما به این سمت و سو بروند و در دل شهر هم صنعتی داشته باشیم که هیچ گونه مشکل خاصی برای محیط زیست ایجاد نکند. 

سلاجقه یادآور شد: البته صدای این مجموعه برای شهر مشکلی ایجاد نمی‌کند اما با توجه به همتی که در این مجموعه مشاهده شد از لحاظ آلاینده صوتی نیز به وضعیت مناسب خواهد رسید و باز هم به عنوان یک الگوی مناسب برای کشور قلمداد می‌شود. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین درحاشیه بازدید از رودخانه قره سو خطاب به مسئولین محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: لازم است گزارشی از این ناحیه ارسال شود که جنبه‌های مختلف در بحث عناصر، مصارف از جمله کشاورزی که دارای مشکل است، بوی نامطبوعی که ایجاد کرده و از مرکز شهر استفاده می‌کند به علاوه ایجاد مشکل از سوی حیوانات موذی و بحث توریسم و گردشگری را تبیین نماید. 

وی با بیان اینکه رئیس جمهور همواره بر دو موضوع پسماند و فاضلاب تاکید ویژه دارند، خاطر نشان کرد: این موضوع باید پیگیری شود و شرکت آب و فاضلاب برنامه ریزی دقیقی برای حل آن داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز