خبرگزاری کار ایران

افتتاح و خشت‌گذاری ۳۶ واحد آموزشی با ۱۱۸ کلاس در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۳۹۷

در ایام دهه مبارک فجر، ۷ آموزشگاه، با تعداد ۳۹ کلاس در شهرستان‌های نمین، نیر، خلخال، انگوت، کوثر و هیر، بیله سوار، پارس آباد و جعفرآباد استان اردبیل افتتاح و ۲۹ مدرسه با تعداد ۷۹ کلاس، در سطح استان، خشت‌گذاری شد.

به گزارش ایلنا، در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آموزشگاه ۲ کلاسه خیری «شهید احمدی» روستای دیم سقرلو نیر با زیربنایی بالغ بر ۸۲ مترمربع و با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیر نیکوکار «ایمان رسولی»، افتتاح شد.

همچنین در این شهرستان آیین خشت‌گذاری آموزشگاه ۶ کلاسه روستای ویرثق، با ۶ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی، انجام شد.

بر اساس این گزارش، دبستان ۱۲ کلاسه «ناصری» در خلخال نیز که جزو اولین و قدیمی‌ترین مدارس شمال غرب کشور است؛ در ایام مبارک دهه فجر ۱۴۰۰ با اعتبار ۷ میلیارد تومان بازسازی و در مساحت یک هزار و ۴۸۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

بر این اساس، آیین خشت‌گذاری ۸ باب مدرسه ۱۶ کلاسه مشارکتی از پروژه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در روستاهای بلیل، آل هاشم سفلی، پروچ، بلوکانلو، آق بلاغ کرد شهرستان خلخال با اعتبار بالغ بر ۲۰۰میلیارد ریال، از محل اعتبارات اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل و همچنین مشارکت‌های مالی بنیاد علوی و مصطفی لو برگزار شد.

در این گزارش آمده است، در هشتمین روز از دهه مبارکه فجر، مدرسه ۲ کلاسه شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» در گزور شهرستان کوثر به مساحت ۱۱۲ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

همچنین در منطقه هیر، مدرسه ابتدایی ۳ کلاسه بوذرجمهر روستای گورادل با زیر بنای ۱۸۳ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال افتتاح و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در شهرستان نمین مدرسه ۶ کلاسه شهید «حاج قاسم سلیمانی»، با زیربنای ۸۰۱ متر مربع با هزینه بالغ بر ۴ میلیارد و۳۵۰ میلیون تومان افتتاح و هنرستان ۱۲ کلاسه با متراژ ۲ هزارمترمربع و با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان خشت‌گذاری شد.

همچنین در ناحیه ۲ اردبیل، مدرسه ۱۲ کلاسه شهید «اسداللهی» در روستای آقبلاغ آقا جان خان با زیر بنای ۸۲۰ متر مربع و با اعتبار بالای ۳۰ میلیارد ریال افتتاح و مدرسه ۶ کلاسه «الهی اردبیلی» با زیربنای ۸۰۰ متر مربع و با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال خشت‌گذاری شد.

در شهرستان انگوت نیز مدرسه ۲ کلاسه با زیربنای ۱۴۵ مترمربع با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و بنیاد علوی شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در روستای بریان احداث و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

در این شهرستان یک باب فضای آموزشی ۲ کلاسه دیگر نیز در روستای ایلخی با زیربنای ۹۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، خشت‌گذاری شد.

بر اساس این گزارش، مسئولان و مردم شهرستان پارس آباد هم آیین خشت‌گذاری مدارس ۲ کلاسه بنیاد برکت روستای قاسمعلی کندی را با زیربنای ۸۵ مترمتربع و با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیون ریال، برگزار کردند و خشت‌گذاری احداث مدارس ۲ کلاسه بنیاد برکت قشلاقات گونشلی و خلیلو در محوطه مدرسه تخریبی قشلاق گونشلی هریک به مساحت ۸۵ مترمربع و با اعتبار ۲۴۰ میلیون ریال انجام شد.

در این ایام، خشت‌گذاری ۷ مدرسه عشایری ۱۱ کلاسه از توابع بخش جعفرآباد با حضور مسئولین استانی و شهرستانی با زیر بنای ۶۰۰ متر مربع و با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان آغازشد.

همچنین، آیین خشت‌گذاری ۸ مدرسه روستایی و عشایری ۲۲ کلاسی بیله سوار در ۱۹۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز