خبرگزاری کار ایران

آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا:

برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن براساس رنگ‌بندی شهرهاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۲۹۹

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین مصوبات این ستاد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «عباس شیراوژن»، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط با مصوبات جلسه اخیر این ستاد گفت: مصوبه اول ستاد این است که برخی از محدودیت‌ها که در جلسه قبل اعلام شده بود به مدت دو هفته تمدید شود. از جمله اینکه جلسات اداری در اماکن سربسته با سقف حداکثر ۳۰ نفر و مدت ۹۰ دقیقه اتفاق بیافتد. تجمعات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و آیینی که در اماکن مسقف رخ می‌دهد نیز باید با ۲۰ درصد ظرفیت بازهم به مدت حداکثر ۹۰ دقیقه باشند. استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته اجباری است و پروازهای مسافربری نیز تا ۶۰ درصد ظرفیت برگزار شود. 

او افزود: صداوسیما و وزارت بهداشت باید برای همراهی مردم در تکمیل واکسیناسیون، فعالیت‌های اقناعی و فرهنگسازی را انجام دهند. به ویژه همراهی والدین برای اینکه واکسیناسیون کودکان انجام شود لازم است. 

شیراوژن گفت: از آنجا که ایام ماه رجب است و مردم به ویژه به اماکن مقدسه مانند آستان حضرت امام رضا علیه السلام مشرف می‌شوند، در این ایام زیارتی تاکید شده است مقررات بهداشتی باید از سوی زائرین رعایت شود و حداکثر مراعات قوانین بهداشتی را داشته باشیم تا حداقل انتقال اتفاق بیافتد. 

او افزود: مراسم اعتکاف صرفا باید در شهرهایی که قرمز نباشند، با ۲۰ درصد ظرفیت مساجد و با رعایت مقررات بهداشتی، انجام سه دز واکسیناسیون، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی اتفاق بیافتد. 

شیراوژن گفت: درمورد ورودی‌های مختلف مرزهای هوایی، زمینی و دریایی، تاکید شد مرزبانان نسبت به سلامتی مسافرانی که از مرز رد می‌شوند اطمینان حاصل کنند. 

او افزود: نگرانی‌هایی برای حمل و نقل عمومی وجود داشت که قواعد بهداشتی و مقررات به خوبی در آنجا رعایت نمی‌شود. تاکید شد که حتما بر رعایت مقررات بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس تاکید داشته و پیگیری کنند. 

شیراوژن گفت: درمورد راهپیمایی ۲۲ بهمن الزامی برای وزارت کشور و وزارت بهداشت ایجاد شد که شکل جدیدی از نحوه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن را طراحی کرده و پیشنهاد دهند که متفاوت از سالهای گذشته و با توجه به رنگ‌بندی شهرها باشد. 

او افزود: یکی از دغدغه‌ها این بود که برخی از اقلام دارویی موردنیاز مردم ممکن است کمبودی داشته یا قیمت آن افزایش پیدا کند که قرار شد هرگونه افزایش قیمتی مدیریت شده و به قیمت‌های سابق برگردد. 

شیراوژن گفت: مصوب شد باتوجه به اینکه واکسیناسیون گسترده اتفاق افتاده و ویژگی‌های سویه اومیکرون هم تفاوت‌هایی با سویه‌های قبلی تفاوت دارد، مقررات نحوه رنگ‌بندی شهرها بازنویسی شود که این نیز با همکاری وزارت کشور و وزارت بهداشت باید رخ دهد. البته نباید این الزامات احساس نگرانی در مردم ایجاد کند و البته تا زمانی که تغییرات مصوب شود باید قواعد و مصوبات گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز