خبرگزاری کار ایران

دفاع مقدس قله ارزش‌های جامعه را تغییر داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۹۳۶

​مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره آموزشی طرح ولایت نیمه متمرکز شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم با گرامیداشت فرا رسیدن دهه مبارک فجر به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما نسلی هستیم که دوران جنگ تحمیلی را درک کردیم، اگر دفاع مقدس اتفاق نمی‌افتاد بعید بود آثاری که نظام سلطه در طول ۲۰۰ سال در ذائقه جامعه ایرانی ایجاد کرده بود، تغییر یابد و شهدا با نشان دادن سبک زندگی نوین، پیشتازان طلب شهادت بودند. 

وی ادامه داد: حاج قاسم حال بی‌قراری برای رسیدن به شهادت داشت و خداوند مقداری پرده از این شوق برداشت و نشان داد کسی که در اوج محبوبیت و قدرت قرار دارد چگونه در انتظار وصل به سر می‌برد. سردار سلیمانی به ثروت و قدرت دنیوی پشت کرد و تنها به وصال می‌اندیشید. 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه انسان به هر میزان به عمرش افزوده می‌شود، به همان مقدار تعلقات و وابستگی‌اش به دنیا افزایش پیدا می‌یابد، افزود: بسیاری از شهدا، جوان و نوجوان هستند که این امر خود فلسفه‌ای دارد که بسیار مورد توجه است. یکی از دلایل انقطاع شهدای جوان از لذایذ دنیا سن کم آنان است. حال چگونه است که یک نفر مانند سردار سلیمانی با آن همه امکانات مادی و جایگاهی که می‌توانست به دست بیاورد عظمت بالاتری را از خدا درخواست می‌کند؟ این امر انسان امروز را به فکر می‌اندازد. آن چیزی که در دوران دفاع مقدس حاصل شد این بود که قله ارزش‌ها در جامعه تغییر پیدا کرد. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه انسان با اهدافش شناخته می‌شود، گفت: این هدف برای انسان یک باور است و آن باور برای آدمی هدف ایجاد می‌کند. قله مبانی توحیدی که امام خمینی (ره) طرح فرمودند در شهدا دیده شد. شهدا توانستند وجود اطرافیان خود را تغییر و شخصیت‌های جدیدی را در جامعه تعریف کنند. اما بعدها نپرداختن به مبانی وعدم تربیت نیروی انسانی و دیده نشدن چنین قله‌هایی در جبهه‌های دیگر باعث شد نظام ارزشی جامعه ذره‌ذره تغییر پیدا کند. 

وی افزود: اگر موضوع طرح ولایت مراجع اجتماعی که در باورها و رفتارشان اهل استقامت در راه خداوند هستند باشد قطعاً شاهد تغییر جامعه خواهیم بود. کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند مسئولیتشان صرفاً خودسازی نیست، بلکه تبدیل شدن به الگو مهمترین رسالت آنان محسوب می‌شود. ممکن نیست با تربیت تک‌تک نفوس به تغییر جامعه دست یابیم، بنابراین تحول انفسی باید در جامعه رخ دهد و این امر تنها با رهبران اجتماعی امکان‌پذیر است. 

قاضی‌زاده هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: مسیر رسیدن به جامعه توحیدی آن است که مسئولان افراد اصلاح شده باشند. اگر ما امروز در جامعه مشکل داریم به دلیل توحیدی نبودن برخی مسئولان بوده است. مسیر وابسته شدن وعدم استقلال از همین مسیر طی می‌شود و در واقع بسیاری ابتدا دچار زاویه و انحراف و سپس دشمن انقلاب و جامعه اسلامی می‌شوند و باید در نظر گرفت که انسان در دوره جوانی می‌تواند اراده خود را برای حرکت در مسیر خدا تقویت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز