خبرگزاری کار ایران

حمایت نیکوکاران خارج کشور از ۴۰ هزار یتیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۲۲۵

رئیس کمیته امداد گفت: خیران و افراد نیکوکار مقیم خارج از کشور، ۴۰ هزار کودک یتیم نیازمند را تحت حمایت گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری در دیدار با حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، تشکیل کمیته امداد با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را تبلور فرهنگ خیر و احسان دانست و افزود: یکی از ابعاد مهم در نشر فرهنگ غنی اسلامی، امدادرسانی به محرومان و نیازمندان است.

وی با اشاره به همکاری موفق کمیته امداد با خیریه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ادامه داد: تبادل تجربیات به ویژه در حوزه کارآموزی و حرفه‌آموزی، می‌تواند مبنای توسعه همکاری میان کمیته امداد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد بر ضرورت تقویت تعامل با خیران خارج از کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار فرزند یتیم تحت حمایت نیکوکاران خارج کشور هستند که میزان کمک‌های آنان به ایتام، تا پایان سال به ۹۰ میلیارد تومان می‌رسد.

بختیاری خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی و ارائه آمار مستند در خصوص عملکرد کمیته امداد به افزایش اعتماد عمومی خیران در داخل و خارج از کشور منجر می‌شود و در همین راستا، تا پایان سال دسترسی برخط به سامانه‌های عملکردی کمیته امداد در بخش‌های مختلف، برای نهادهای نظارتی عملیاتی خواهد شد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه کمیته امداد یکی از نهادهای پربرکت از ابتدای انقلاب اسلامی بوده است، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تمام ظرفیت و توان آماده همکاری با کمیته امداد به منظور ترویج فرهنگ احسان و انفاق و جلب مشارکت خیران در عرصه‌ بین‌المللی است.

وی اشاعه فرهنگ مواسات را در راستای مکتب اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: به منظور ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) هیچ فعالیتی موثرتر از کار خیر و نیکوکاری نیست.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای زنان به ویژه بانوان سرپرست خانوار در زمینه اشتغال و توانمندسازی، اظهار کرد: آموزش زنان سرپرست خانوار و حرفه‌آموزی که از مهمترین ماموریت‌های کمیته امداد است، میتواند بسیار کارگشا باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حجت‌الاسلام ایمانی‌پور شناسایی ظرفیت‌های مهارت‌آموزی و توسعه کارآموزی را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: جلب مشارکت خیران در حوزه اشتغال، مبنای خوبی برای تداوم همکاری میان کمیته امداد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز