خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

دو تا سه هفته سخت را در پیش رو داریم/ بیشترین آمار ابتلا به کرونا در مشهد، قم، یزد و تهران و اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۸۷۸

معاون وزیر بهداشت گفت: گسترش ابتلا به امیکرون و پیک ششم کرونا تا ۳ هفته آتی ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، «کمال حیدری»، معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: یک ماه و نیم پیش اولین مورد امیکرون گزارش شد و تلاش کردیم مانع از ورود این ویروس از مرزها شویم که این اتفاق آرام آرم رخ داد و از هفته گذشته این روند سرعت گرفت.

وی ادامه داد: امیکرون طوری به سرعت منتشر می شود که آمار جهشی بالا می رود و در کلانشهرها تسریع انتشار داریم. 

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: مشهد، قم، یزد و تهران و اصفهان بیشترین آمار را داشتند. این آمارها نمونه است و باید براساس سرعت انتشار این آمار را باید بررسی کرد.

حیدری توضیح داد: بعد از ۲۵ روز شاهد نزول ابتلا خواهیم بود و دوتا سه هفته سخت را پیش رو داریم. تلاش می کنیم محدودیت ها برنگردد اما این بستگی به رعایت دارد. 

وی اظهار کرد: حدود ۷ میلیون کشور واکسن نزدند و ۸ میلیون نوبت دوم را نزدند که این نگران کننده است. امیکرون مانند دلتا خطرناک نیست اما ابتلا گسترده تر است و افرادی که پایشان به بیمارستان باز می شود از دلتا بیشتر است. 

کشورهایی که زودتر از ما درگیر شدند در مدت زمان کمی شاهد ابتلای گسترده بودند. 

معاون وزیر بهداشت گفت: حالت جهشی در ابتلا در کشور ما در حال رخ دادن است و امیکرون ابتلای بیشتری نسبت به دلتا دارد. 

حیدری یادآور شد: باید برنامه ریزی کنیم که سرعت انتقال را کاهش دهیم. یکی از راهبردهای ما این است که افراد مبتلا در منزل درمان اولیه را مانند سرماخوردگی انجام دهند. 

وی تاکید کرد: تلاش کنیم از منزل بیرون نیاییم و رفت و آمد سرعت انتشار را افزایش می دهد. امیکرون علائم خود را زودتر نشان می دهد و در ۵ روز نخست بیماری خود را نشان می دهد.

معاون وزیر بهداشت درباره دوز سوم واکسن نیز تصریح کرد: دوز سوم ۲۵ برابر حفاظت را بالاتر برده و ۸۰  درصد ابتلا را کاهش می دهد. البته این بدان معنا نیست که کسی با دوز سوم مبتلا نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز