خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان اورژانس خبر داد:

بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره ۱۱۵ طی ۹ ماه نخست سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۹۷۰

نشست ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان اورژانس کشور با حضور رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، جعفر میعادفر، رییس و محمد سرور، معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور و نمایندگان دستگاه های مرتبط، برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، علی دل پیشه، در این نشست ضمن تشکر از تلاش‌های ارزنده سپیدپوشان سازمان اورژانس کشور، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات اورژانس در دنیا جزو خدمات بنیادی محسوب شده و حکومت‌ها وظیفه دارند بهترین سرویس‌ها و خدمات را برای مردم تامین کنند و اجزای حکومت باید جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر به افراد حادثه دیده، همکاری و همیاری داشته باشند. 

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه همه ما به نحوی در ارتباط با خدمات اورژانس هستیم و جهت ادامه زندگی مطلوب ملزم به استفاده از این خدمات هستیم، لذا باید نظام خدمات دهی اورژانس مورد بازبینی قرار گرفته و نقایص و مشکلات احتمالی ارائه خدمت احصا و آسیب‌شناسی شود تا با همکاری و هماهنگی تمامی نهادها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط، ارائه خدمات مربوط به سلامت به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. 

اورژانس؛ یکی از مطالبات جدی مردم

در ادامه نشست میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر اورژانس یکی از مطالبات جدی مردم محسوب می‌شود، به ارائه تاریخچه اورژانس و آمار خدمات اورژانس کشور در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰ پرداخته و عنوان کرد: دستیابی به موثرترین الگوی ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی و پیشگیری از مرگ و میر، مصدومیت‌ها و عوارض ناشی از حوادث از جمله اهداف سازمان اورژانش است. 

بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره ۱۱۵ طی ۹ ماه نخست سال جاری

وی خاطر نشان کرد: طی ۹ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره اضطراری ۱۱۵ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است و در طی همین مدت، تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی رشد ۱۵ درصدی داشته است. 

به گفته وی، مدت زمان رسیدن عوامل اورژانس به صحنه حادثه هنوز به استاندارد مطلوب نرسیده و در همین راستا، پیشنهادات و درخواست‌های سازمان را در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات فوریت‌های پزشکی در کشور مطرح کرد. 

در این نشست، پیشنهادات سازمان اورژانس کشور درخصوص ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس با حضور نمایندگان سازمان‌های مربوطه از جمله وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، هلال احمر و… مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در نشست آتی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور مطرح و پیشنهادهای مطروحه برای ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به تصویب شورای عالی مذکور برسد. 

گفتنی است، به استناد بند ۹ پانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت امنیت غذایی، دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی موظف به برگزاری جلسات شورا هر شش ماه یکبار به ریاست رییس جمهور و دبیری وزیر بهداشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز