خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

مقابله با قاچاق کالا حلقه‌های متصل به همدیگر است/ مشکلات اقتصادی، پنهان و ناشناخته نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۸۳۴

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق کالا حلقه های متصل به همدیگر است، گفت: اگر یکی از این حلقه ها گم بشود ما در کارمان موفق نخواهیم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین "محمد جعفرمنتظری" در همایش روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی سراسر کشور پس از عرض تسلیت به مناسب شهادت مظلومانه بانوی بزرگ اسلام  "حضرت فاطمه الزهرا (س)"، سردار دلها شهید سپهبد "حاج قاسم سلیمانی"، مهندس "ابومهدی المهندس" و همرزمانشان اظهار داشت: پیامبر اسلام بعد از گذشت 23 سال از نبوتش به ملکوت اعلاء پیوست و درباره حضرت فاطمه الزهرا (س)  وجایگاه ایشان بارها به همگان سفارش شده است.

وی به نقل از مرحوم کلینی افزود: شهادت حضرت فاطمه (س) را نه تنها محدثان شیعه، بلکه محدثان اهل سنت نیز پایان زندگی این بانوی بزرگوار را با شهادت ثبت کردند و اینکه بعضی کژ اندیش ها القاء می کنند که شیعیان این حرف را می زنند مبنایی ندارد، اینگونه نیست، بلکه محدثان اهل سنت نیز به این موضوع اذعان دارند و در روایت معتبر هست که پیامبر (ص) راجع به حضرت زهرا (س) نقل می کنند که " فاطمه اول کسی هست که بعد از من بر من وارد می شود در حالی که اندوه و حزن وجود او را فرا گرفته است".

دادستان کل کشور در بخش دوم سخنان خود در خصوص سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: تکریم و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان، ابومهدی مهندس و یارانشان که در دومین سالگردشان قرار داریم برهمگان واجب است.

این مقام قضائی اضافه کرد: زندگی حاج قاسم منشاء آثار و برکات فراموش نشدنی است زندگی وی چه در دوران دفاع مقدس و چه در دورانی که به مدیریت و فرماندهی ایشان در کشور نیاز بود ویا در زمانی که در مقام فرماندهی سپاه قدس بودند اجازه ندادند تکفیری های خبیث و داعش جنایتکار حتی به نزدیکی های مرز ایران برسند و با همکاری  و هماهنگی هایی که با کشور عراق، سوریه و لبنان داشتند توانستند این جریان خبیث را زمین گیر و نابود کنند.

این شهید بزرگوار به همراه همرزمشان شهید بزرگوار "ابومهدی المهندس" و دیگر عزیزانی که در رکاب این شهیدان بودند ریشه داعش را در آن مناطق خشکاندند و ما اگر به صراحت می گوییم امروز امنیت خود را مرهون این شهدا و عزیزان بوده اغراق نمی گوییم.این کلمات حقی است که قابل اثبات است.

مسئله مبارزه با قاچاق کالا

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که در صف و ستاد در مقابله با این پدیده خطرناک، حضور فعال دارند و تلاش می کنند و هزینه دادند و می دهند، گفت: همین دیروز ما عزیزی را در مقابله با قاچاقچیان  در زنجان از دست دادیم و این هزینه هایی است که پرداخت می کنیم و همچنین درخصوص مسئله مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد: در این عرصه مطالب زیاد گفته و شنیده شده است و مطالبی که ارائه می شود من باب تاکید است و برای دستیابی به موفقیت باید این تعامل و تجارب سابق را همه داشته باشیم.

منتظری ادامه داد: امروز مسئله اقتصاد کشور حرف اول را می زند همانطور که مقام معظم رهبری "مدظله العالی" راهبردهای کلی نظام را تبیین می کنندو مسائل و بیاناتی را که در چندین سال بیان فرمودند همگی موضوع اقتصادی دارند مسئله اقتصاد بسیار مسئله مهمی است و در حوزه اقتصاد باید مسئله و آسیب های اقتصادی را خوب شناخت و آسیب شناسی کرد.

این مقام ارشد قضائی اضافه کرد: ما اگر اقتصاد را از یک دریچه کلی ببینیم آن را به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم بندی می کنیم ، این دو بخش یک ارتباط تنگاتنگ و تاثیرگذار دارند و اگر با هماهنگ نباشند می توانند مسیر تولید، توزیع و تأمین نیازهای مردم را از دست برنامه ریزان داخل کشور خارج کنند.

وی همچنین اشاره کرد: یکی از مهمترین مسائلی که می تواند به کشور در حوزه تولید، مصرف  و توزیع  آسیب بزند مسئله قاچاق کالاست که برای کشور سم مهلکی است؛ به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "قاچاق کالا در حقیقت خنجری است که از پشت بر پیکره اقتصاد کشور وارد می شود" و این شما کارشناسان و کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستید که این خنجر را باید بگیرید و باید ببینیم که تا چه اندازه در گرفتن خنجر موفق عمل کردیم.

منتظری تصریح کرد: عزیزان ما در سنگرهای مقابله با فساد مالی و اقتصادی که یکی از آنها مقابله با قاچاق کالاست به صورت شبانه روزی خدمت کرده و زحمت می کشند و عزیزانی را هم در این مسیر تقدیم انقلاب کردیم و همین جا یاد و خاطره این عزیزان و تمام عزیزانی که در مقابله با قاچاق به شهادت رسیدند گرامی می دارم و این شهدا درسی به ما می دهند که کمر همت را در این راه باید قویتر بست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق کالا مانند حلقه های متصل به همدیگر است، توضیح داد: اگر یکی از این حلقه ها گم شود ما در کارمان موفق نخواهیم شد و یکی از وظایف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این است که این حلقه ها را چنان باهم وصل کند که از هم ناگسستنی باشد.

دادستان کل کشورافزود: یکی از راه های ضربه زدن به کشور، آسیب به پایه های اقتصاد مقاومتی و تعطیلی کارخانجات و کارگاه هایی که برای مردم اشتغال زاست و نظام های استکباری با برنامه ریزی حساب شده در کانون های فکر و اندیشه با وارد کردن کالای قاچاق و مصرف آنها در بازارهای داخلی می خواهند به اهداف شوم خود برسند ولی ما می توانیم با قانونگذاری متناسب با شرایط فعلی اقتصادی و همکاری منسجم دستگاه های اطلاعاتی  یکدیگر را پشتیبانی کنیم .

منتظری ادامه داد: سازمان های اطلاعاتی که چنان قدرت اطلاعاتی قوی دارند که می توانند یک جنایتکار را از هواپیما پایین بکشند و دستگیر کنند ویا افرادی را از خارج از کشور استرداد کنید بسیار بعید است که ریشه های آسیب را نتوانند شناسایی کنند، اما شما حافظان امنیت اقتصادی باید ضمن اینکه با ظواهر قاچاق مقابله و مبارزه می کنید،  ریشه های قاچاق را شناسایی کنید و نگذارید اتفاقات شومی بیفتد چون یک سری افراد سودجو و خائن این ضربه را به کشور زده که اولین ضررش هم به تولید داخلی است که آنها را به تعطیلی و نیمه تعطیلی می کشاند. چقدر افرادی که به خاطر گسترش قاچاق بیکار شدند و شما باید با این مسئله شوم به صورت جدی برخورد کنید.

دادستان کل کشور افزود: هم اکنون که دولت جدید با این انگیزه و با شعار وعده های مقابله و مبارزه جدی و بی امان با قاچاق کالا به میدان خدمتگزاری وارد شده به نظر می رسد الان زمینه مناسبی است که به صورت خوب مقابله شود.

منتظری با بیان اینکه بحث مشکلات اقتصادی امروز در کشور یک امر پنهان و ناشناخته نیست از مسئولان خواست: برنامه های مقابله ای را پیگیری کنند و دستگاه قضائی هم به موازات این همراه آنها است و هر جایی که نیازمند همراهی و پشتیبانی باشدکوتاهی نکرده و برابر قانون در کنار دستگاه های اجرایی و امنیتی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: شما کارآگاهان بدانید که کارتان بسیار ارزشمند است و دو هدف اصلی را دنبال می کنید که خدمت به اقتصاد کشور به این معنا که چرخ تولید و کارخانه ما بیشتر به چرخش در خواهد آمد و دیگری از یک امر حرام شرعی و غیرقانونی جلوگیری کنیم، این دو مهم از اهداف اصلی است.

منتظری عنوان کرد: ما هم در دستگاه قضائی و در حوزه دادسراهای کشور آنگونه که قانون می طلبد در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کنار شما عزیزان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز