خبرگزاری کار ایران

درخواست استاندار تهران از بخش خصوصی جهت تملک ۵ کیلومتر مسیر کمربندی جنوبی پاکدشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۴۹۴

استاندار تهران گفت: گره اصلی تکمیل پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت، کمبود منابع و اعتبارات مالی است و بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تکمیل این کمربندی به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسن منصوری در جریان بازدید از روند اجرای کمربندی جنوبی تهران اظهار داشت: این پروژه‌، یکی از مهم ترین طرح‌های عمرانی شهرستان‌های شرق استان تهران است که تکمیل آن، بسیاری از مشکلات موجود را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: تأخیر در اجرای این پروژه ۳۵ کیلومتری که تاکنون فقط ۵ کیلومتر آن تکمیل شده، علاوه بر وارد کردن روزانه میلیون‌ها تومان خسارت، موجب نارضایتی مردم شده و هزینه‌هایی نظیر تملک اراضی را تا ده‌ها برابر افزایش می‌دهد.

استاندار تهران عنوان کرد: گره اصلی تکمیل این پروژه، کمبود منابع و اعتبارات مالی است و بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تکمیل کمربندی جنوبی پاکدشت به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به تملک اراضی و ۲ هزار میلیارد تومان آن برای اجرای پروژه نیاز است.

منصوری سپس گفت: بهترین و کوتاه‌ترین راه برای تکمیل این پروژه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که این مهم اتفاق افتاده و توافق اولیه نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به سبب تأخیر ایجاد شده در تکمیل این پروژه‌، قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی تغییر کرده و امروز جهاد کشاورزی به صورت قانونی به موضوع ورود کرده که تلاش می‌شود این مشکل قانونی در دولت مطرح و رفع آن را پیگیری کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: از بخش خصوصی درخواست می شود، موضوع تملک ۵ کیلومتر دیگر مسیر کمربندی جنوبی پاکدشت را در دستورکار قرار داده و قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار پروژه، عملیات اجرایی آن را آغاز کند تا با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، این پروژه تکمیل شود.

منصوری سپس افزود: نمی‌توان برای تکمیل این پروژه قول زمانی به مردم داد ولی تلاش می‌شود تا با فراهم شدن شرایط، حداقل ۱۰ کیلومتر اولیه این طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز