خبرگزاری کار ایران

واکنش معاون شهردار تهران به حادثه امروز قطار تهران-کرج

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۹۰۴

معاون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره جزئیات حادثه امروز قطار تهران-کرج توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی شفیعی درباره جزئیات حادثه امروز قطار تهران-کرج گفت: حدود ساعت ۷ صبح این اتفاق رخ داده است و تلاش کردیم با امدادرسانی از طریق سامانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی مسافران را از محل تخلیه کنیم و به سرعت این کار انجام شد. 

او ادامه داد: در حال حاضر اکیپ‌های عملیاتی در حال تخلیه خط خستند که بتوانیم در حداقل زمان ممکن روال عادی جابجایی مسافرین را برقرار کنیم. 

شفیعی گفت: کوتاهترین زمانی که اعلام کردند تا بتوانیم بازگشایی را انجام دهیم حوالی ظهر است. باید بتوانیم خط را تخلیه کنیم تا بهره برداری از یکی از خطوط با سرعت کم و هدوی بالا آغاز شود. 

معاون شهرداری تهران گفت: در حال حاضر تمام قطارهایی که در ایستگاه بوده‌اند متوقف شده و تنها واگن‌هایی که آسیب دیده‌اند و مقداری تخریب شدند باقی مانده‌اند که تخلیه آن‌ها نیاز به امکانات جانبی دارد. ماشین آلات در مکان مستقر هستند و به دنبال زمینه‌سازی تخلیه هستند. مقدماتی باید انجام شود و قبل از بهره برداری از خط باید از ایمنی خط اطمینان به دست آوریم. 

شفیعی درباره علت بروز حادثه گفت: درخصوص سوانح ریلی به این صورت نمی‌شود تحلیل کرد. کمیسیون سوانح در شرکت بهره برداری تشکیل می‌شود و تمام اطلاعات فنی باید در آنجا جمع آوری شود چرا که در سیستم ذخیره می شود و به صورت الکترونیکی مشخص است که علت حادثه چه بوده است و بعد از اینکه مشخص شد می‌توان درباره آن قضاوت کرد. 

او در پاسخ به اینکه مسافران تا کدام ایستگاه می‌توانند از مترو استفاده کنند گفت: تا ایستگاه وردآورد مشکلی نداریم و از آنجا اتوبوس‌ها مستقر هستند و مسافران را به ایستگاه آزادی انتقال می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز