خبرگزاری کار ایران

رتبه ایران در تحصیلات عالیه ۹ است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۵۱۷

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: رتبه ایران در تحصیلات عالیه ۹ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیمان صالحی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم بیست و دومین مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه فناوری و پژوهش، اظهار داشت: دانشمندان ما مرزهای فیزیکی را در نوردیدند، اما ارجاعاتی که به مقالات ما می‌شود کم است البته به کلی رتبه ارجاعات ما تا کنون افزایش یافته است. 

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ قرارداد دانشگاه‌هایمان بیش از ۳ هزار میلیارد شده و باید پیگیری کنیم که این جذب بودجه را دنبال کنیم. همچنین با تاسیس معاونت فناوری قطعا جهش خوبی در این حوزه انجام خواهد شد. 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: رتبه ایران در تحصیلات عالیه ۹ است. همچنین ناگفته نماند همه ما مسئول حفظ و صیانت از جایگاه علمی و بروندادهای پژوهشی هستیم. 

وی اشاره کرد: برنامه های تحول آفرین عبارتند از فعالسازی دبیرخانه شورای عالی عتف و بهره گیری از ظرفیت‌های آن، جهت دهی پایان نامه ها و رساله و طرح های پژوهشی به زمین نیازهای صنعت، دیپلماسی علمی و فناوری در حوزه بین‌المللی، حفظ و ارتقای جایگاه کشور در تولید علم مربوط به کمیته حقوق علمی. 

صالحی گفت: در کل ۳۵۶ نفر پژوهشگر و فناور در رشته‌های متعدد شرکت کردند که در نهایت ۲۳ نفر از آن فناور و  پژوهشگر برگزیده انتخاب شدند‌. ما امروز بیش از ۱۴۰۰ نشریات علمی برگزیده داریم. بیش از ۸۰ درصد این تعداد نشریات در حوزه علوم انسانی و علوم تجربی هستند. ما بیش از ۴۰۰ انجمن علمی داریم اما بنا داریم در رشته‌های مشترک آنها را تجمیع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز