خبرگزاری کار ایران

زالی:

۹ هزار پرستار دچار عوارض مزمن و سندرم‌های فرسایشی کرونا شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۳۵۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر لزوم تامین و تسهیل شرایط شغلی جامعه پرستاری گفت: اعمال ضرایب برای گروههای خاص پرستار و تامین مطالبات جامعه پرستاری ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومی ایلنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی «علیرضا زالی»، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم تجلیل از ۱۴ پرستار مدافع سلامت در برنامه «مهر و صبر» که در سالن سراسری نور موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد، گفت: پرستاران و کادر درمان در بحران کرونا حماسه آفریدند، روزهای بسیار سختی بر جامعه پرستاری گذشت، این تلاشگران عرصه خدمت درشرایطی که حتی تامین یک لباس های حفاظتی مورد لزوم به دلیل بحران جهانی که کووید۱۹ ایجاد کرده بود بسیاردشوار شده بود، لحظه ای از خدمت به مردم غافل نشدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از حوزه های کاری مختلف تعطیل وشاغلان به دلیل شیوع بالای کرونا، در شرایط قرنطینه بودند، به دلیل ماهیت فعالیت های درمانی، پرستاران با حضور موثر خود صحنه های بی بدیلی را رقم زدند.

وی گفت: بالغ بر ۴۵۱ هزار پرستار از روزهای آغازین شیوع کرونا تا به امروز به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شدند و جامعه پرستاری ۱۵۵ شهید سلامت را تقدیم ملت غیور ایران کرده است.

زالی ادامه داد: نزدیک به ۹ هزار پرستار نیز متاسفانه دچار عوارض مزمن و سندرم های فرسایشی کرونا شده اند به شکلی که ظاهرا بیماری پرستاران بهبود پیدا کرده است ولی همچنان علی‌رغم کار و مسئولیت دشوار با عوارض این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز