خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

تاکید رییس‌جمهور بر لازم الاجرا بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی/ بکارگیری "فارغ‌التحصیلانِ بیکار" به کشور کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۲۹۶

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر لازم الاجرا بودن مصوبات این شورا بیان کرد: رییس جمهور در صحن شورای عالی خطاب به دولت گفت که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم الاجراست و همه باید نسبت به اجرایی‌سازی آنها اهتمام داشته باشند.

"سعید رضا عاملی" دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره واکنش برخی اعضای قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به عدم اجرایی شدن برخی مصوبات و اساسنامه‌ها و اینکه برخی اساسنامه‌ها مورد توجه دستگاه‌ها و نهادها قرار نمی‌گیرد، گفت: ممکن است در برخی از دوره‌ها این اتفاق افتاده باشد، اما حداقل در این دوره رییس جمهور نسبت به شورای عالی انقلاب فرهنگی اهتمام جدی دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر لازم الاجرا بودن مصوبات این شورا بیان کرد: در همان جلسه اول شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر رییسی تشکیل شد؛ وی در صحن شورای عالی خطاب به دولت گفت که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم الاجراست و همه باید نسبت به اجرایی سازی آن اهتمام داشته باشند. با توجه به تاکیدات رییس جمهور،  بنابراین حداقل اکنون این مشکل وجود ندارد.

وی بیان کرد: ما در سال گذشته ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را تصویب کردیم که بعد از آن سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تشکیل و هیات امنای آن هم تشکیل شده است. حتی برای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منابع مالی هم در نظر گفته شده است.

عاملی درباره اساسنامه‌ای که منجر به تشکیل معاونت علمی ریاست جمهوری شد، توضیح داد:‌ ما همچنین اساسنامه پیشتر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصویب کردیم تا راه اندازی شود، سپس این معاونت راه اندازی شد و اکنون مشاهده می‌کنید که چقدر در حوزه اقتصاد دانش بنیان نقش مهی داشته و حتی تاثیرات کلان ملی دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: علاوه بر این منابع بودجه‌ای بسیار زیادی هم در اختیار این معاونت گذاشته شده است. ما اساسنامه بنیاد ملی نخبگان را تصویب کردیم و مطرح شد که باید این کار انجام شود، حال مشاهده می‌کنید که این اتفاق هم افتاده است.

عاملی در ادامه بیان کرد: انتقادات در این زمینه یک مقدار کلی گویی بوده است و اگر عضو محترمی هم این را بگوید شاید از خاطرشان رفته که چه مصوباتی اجرا شده و این مصوبات چه تاثیراتی در جامعه داشته است.

وی درباره استفاده از ظرفیت جامعه تحصیلکرده و توانمند در انتصابات و حواشی انتصابات اخیر در دولت گفت:‌ به هر حال جامعه علمی پشتوانه کار عمیق و تخصصی در کشور است زیرا قاعدتا ورود آنها می‌تواند به کشور کمک کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان  با تاکید بر استفاده از جامعه فارغ‌التحصیل در کشور گفت: مردم باید امیدوار باشند ما نباید امروز با یک جامعه فارغ التحصیل بیکار در سطح بالا مواجه باشیم به هر حال به استفاده از این ظرفیت تاکید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز