خبرگزاری کار ایران

نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر وظیفه پلیس نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۹۸

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر وظیفه پلیس نیست.

به گزارش ایلنا، اسکندر مؤمنی؛ دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه بازدید از مرکز سروش (مرکز نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر) با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهر سروش در اواخر سال ۹۷، عنوان کرد: ایجاد مرکز مهر سروش، نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر جزو وظیفه پلیس نبود و نیست و پلیس تنها وظیفه جمع‌آوری و انتقال این افراد را تا مرکز بازپروری عهده‌دار است اما این اقدامات با رویکرد جهادی توسط پلیس صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این مرکز ظرفیت نگهداری ۷۵۰ نفر را دارد، یادآور شد: در کوتاه‌مدت ظرفیت دو هزار نفری برای نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر در مرکز مهر سروش ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مرکز سم‌زدایی، درمان، اقدامات روان‌درمانی و مهارت‌آموزی صورت می‌گیرد.

مومنی خاطرنشان کرد: افراد پذیرش شده در این مرکز بدون وابستگی به هیچگونه مواد کم یا پرخطر دوباره به آغوش خانواده باز خواهند گشت همچنین تاکنون ارتباط مجدد ۹۰ درصد از مددجویان این مرکز با خانواده‌هایشان برقرار شده است.

همچنین سرهنگ عبدالوهاب حسنوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز سروش، گفت: برای راه‌اندازی فاز دوم و سوم این مرکز و افزایش ظرفیت مرکز، به حدود ۱۱ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز