خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

استفاده از نیروهای داوطلب در اورژانس در قالب "صدقات جاریه"/ تلاش برای افزایش مجازاتِ مزاحمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۳۶۵

رییس سازمان اورژانس کشور درباره تامین آمبولانس و موتورلانس برای ناوگان اورژانس کشور توضیحاتی ارائه کرد.

«جعفر معیادفر» رییس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه سازمان برای تامین آمبولانس و موتورلانس گفت: یک قرارداد هزار دستگاه آمبولانس داریم که البته هنوز اعتبار آن تامین نشده است، این قرارداد توسط وزارت بهداشت منعقد شده است. ما به دنبال تامین اعتبار این قرارداد هستیم تا بتوانیم این دستگاه‌ها را تامین و خریداری کنیم.

وی درباره موتورلانس‌ها ادامه داد: چندین مناقصه برای تامین موتورلانس‌ها گذاشته‌ایم، اما شرکت‌ها مراجعه نکرده‌اند. اخیرا نیز آخرین مناقصه را برای تامین موتورلانس‌ها گذاشته‌ایم و امیدواریم شرکت‌ها مراجعه کنند تا بتوانیم تا عید این موتورلانس‌ها را به ناوگان اورژانس کشور اضافه کنیم.

رییس سازمان اورژانس کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مزاحمت‌های تلفنی اورژانس تصریح کرد: تقریبا حدود ۶ هزار تماس روزانه با اورژانس کشور برقرار می‌شود. از این ۶ هزار تماس بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار تماس ماموریت‌هایی است که نیرو برای آن اعزام می‌شود.

معیادفر خاطرنشان کرد: همچنین حدود یک درصدی مشاوره است و نیاز به اعزام نیرو نیست. بخشی از این تماس‌ها نیز تماس‌های مزاحم است البته ممکن است همه به قصد مزاحمت انجام نشده باشد. ما با مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی برای اصلاح قوانین هستیم که یکی از قوانین نیز مربوط به همین مزاحمت‌های تلفنی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگر کسی مزاحم اورژانس شود و از او شکایت کنیم تلفن این فرد قطع می‌شود، اما ما به دنبال این هستیم که مجازات و تنبیهات بیشتری برای مزاحمان در نظر گرفته شود و از طریق مجلس به این قانون دست پیدا کنیم.

رییس سازمان اورژانس کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره استفاده از داوطلبان تخصصی تصریح کرد: در همه دنیا رسم است در سازمان‌های امدادی یک سری افراد به عنوان داوطلب خدمت می‌کنند. اورژانس هم می‌تواند از تخصص این افراد استفاده کند.

معیادفر با بیان اینکه باید از این خدمات به عنوان خدمات صدقات جاریه نام ببریم، گفت: ما در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم از نیروهای داوطلب نیز استفاده کنیم و به دنبال این هستیم تا خلاءهای قانونی آن نیز رفع شود و انشالله بتوانیم از داوطلبان به عنوان نفر دوم در آمبولانس استفاده کنیم یعنی نفر اول نیروی اورژانس است که مسئولیت آمبولانس را برعهده دارد و نفر دوم فرد داوطلبی است که به نیروی اصلی ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: اگر به طور مثال ۵۰ نیروی داوطلب بیایند ۲۵ آمبولانس ما فعال خواهد شد و این باعث می‌شود سرعت خدمات دهی ما در شهرهای بزرگ که دارای ترافیک هم هستند بیشتر شود و مشکل کمبود نیرو هم کمتر شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا از بخش خصوصی هم استفاده می‌کنید، گفت: بخش خصوصی هنوز ظرفیت‌های لازم را ندارد، اما ما حاضر هستیم که بخش خصوصی هم به میدان آمده و بخشی از خدمات‌مان را به آن‌ها واگذار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز