خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

واقعی‌سازی و اصلاح فرآیند محاسبه حقوق کارگران سازمان پسماند/ مخالف قفل‌دار شدن مخازن زباله هستم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۰۴۸

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره حقوق کارگران سازمان پسماند گفت:‌ میزان حقوق براساس نرخ مصوب وزارت کار است. اما به دنبال این هستیم که حقوق کارگران سازمان پسماند را واقعی‌سازی کنیم.

«محمد مهدی عزیزی» مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره حقوق کارگران حوزه پسماند که از حقوق کارمندان شهرداری بسیار پایین‌تر است، اظهار داشت: نرخ حقوق براساس نرخ مصوب وزارت کار است، اما به دنبال این هستیم که حقوق کارگران سازمان پسماند را واقعی‌سازی کنیم. 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اضافه کرد: اگرچه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، اما باید با توجه به بودجه شهرداری حرکت کنیم. باید قولی دهیم که براساس آن بتوانیم حرکت کنیم، نمی‌توانم قول دهم که می‌توانیم دو میلیون تومان بالاتر از رقم وزارت کار حقوق پرداخت کنیم، اما مطمئن باشید که اصلاح فرایند در حال انجام است.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه شهرداری از ۱۴ هزار نیروی خدماتی در جمع آوری پسماند استفاده می‌کند در حالی که در جهان حرکت به سمت جمع آوری هوشمند باعث کاهش هزینه‌های انسانی در این حوزه شده است، اظهار کرد: اینها مکمل هم هستند. در دنیا نیز به صورت مکمل از ابزار هوشمند و نیروی انسانی استفاده می‌شود. در پروژه mrf به دنبال این هستیم که مخازن را به داخل منازل ببریم و یا از مخازن هوشمند و سنتی استفاده کنیم. 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تاکید کرد که گام بعدی ما این است که جمع آوری زباله از درب منزل و به صورت تفکیک شده انجام شود. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قفل دار کردن برخی مخازن زباله در تهران برای کاهش دسترسی به زباله که در دوره گذشته مدیریت شهری مطرح شد را اجرا می‌کنید، اظهار کرد: موافق نیستم و تاکنون براساس نظرات کارشناسی به این جمع‌بندی رسیدم که مخازن زباله قفل دار نشوند. 

او در واکنش به اینکه در ماه‌های اخیر شاهد افزایش برداشت زباله توسط اشخاص مختلف از مخازن پسماند هستیم، اظهار کرد: در سازمان پسماند ماموریت‌های زیادی از جمله برف روبی، انتقال زباله بیمارستانی و مواردی از این دست انجام می‌شود و حاشیه‌ای در این زمینه‌ها نداریم. بحث جمع آوری زباله تنها متوجه سازمان مدیریت پسماند نیست، مابقی دستگاه‌های حاکمیتی و رسانه‌ها هم باید به ما کمک کنند. همه باید دست به دست هم دهیم و این مشکل را حل کنیم. 

عزیزی افزود: تکالیفی که چه در حوزه رفتارهای اجتماعی و چه در نگهداشت شهر ابلاغ می‌شود را باید به درستی اجرا کنیم تا خروجی خوبی داشته باشیم. 

او در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ عدم موفقیت طرح‌های تفکیک زباله در تهران به رغم وجود زیرساخت‌ها اظهار کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم وجود زیرساخت‌ها را اطلاع‌رسانی کنند. اگر این اتفاق بیفتد بیشتر می‌توانیم تفکیک داشته باشیم و هرچقدر تفکیک از درب منزل بیشتر داشته باشیم، بیشتر به مساله جمع آوری زباله گردها کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز