خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه امروز شورای شهر تهران؛

تاکید تفویض احداث و نگهداشت پل‌های عابر به مناطق ۲۲ گانه/وردآورد از داشتن درمانگاه محروم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۵۸۰

عضو شورای شهر تهران گفت: وردآورد محله ای است که واحدهای صنعتی و تولیدی زیادی آن را محاصره کرده اما از داشتن یک درمانگاه محروم است و مردم برای تزریق آمپول و درمان‍های سرپایی باید به شهر قدس یا به تعبیر خود مردم به قلعه حسن خان و یا تهران سفر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران چند تذکر مطرح شد.

ناصر امانی در تذکر خود به دو موضوع اشاره کرد. او در تذکر اول خود با اشاره به ماده ۷۹ قانون شهرداری ها گفت: شهردار تهران از شورا رأی گرفتند، رئیس مالی شهرداری یا مسئول حسابداری هم از شورای قبلی رأی گرفته اند و هنوز تغییر نکرده اما قائم مقامان شهردار تهران در مناطق که شهرداران مناطق هستند باید از شورا به عنوان قائم مقام ذیحساب تاییدیه بگیرند.

امانی اضافه کرد: من به شهرداری تهران تذکر می‌دهم که لایحه تاییدیه قائم مقامان ذیحساب در مناطق را در اولین فرصت به شورا ارائه دهند که در دوره های قبل مرسوم بوده است. قائم مقامان ذیحساب مناطق تغییر کردند و هر چک یا سند مالی  که این آقایان امضا کنند اگر تاییدیه شورا را نداشته باشد بر خلاف این ماده قانونی خواهد بود و باید پاسخگو باشند.

امانی ادامه تذکر خود را به بازدید از محله وردآورد اختصاص داد و با اشاره به مشکلات این محله گفت: در حالی که اداره مالیات غرب در مرکز این محله مستقر است مردم برای حل و فصل مشکلات مالیاتی خود باید به کرج مراجعه کنند که این از عجایب روزگار است.

او ادامه داد: محله ای که واحدهای صنعتی و تولیدی زیادی آن را محاصره کرده اما از داشتن یک درمانگاه محروم است و مردم برای تزریق آمپول و درمان‍های سرپایی باید به شهر قدس یا به تعبیر خود مردم به قلعه حسن خان و یا تهران سفر کنند.

او در ادامه با اشاره به زمینی که از سوی مردم به مخابرات اختصاص داده شد، گفت: محله‌ای که مردمش به شدت احساس تبعیض کرده و می‌گویند سال‌ها قبل زمینی به مخابرات دادیم که مرکز مخابرات ساخته شد اما اینک با تغییر ساختار و هوشمندسازی فرایندهای مخابرات مرکز در حال تعطیلی است و زمین اهدایی مردم هم به تعاونی مسکن کارکنان مخابرات اختصاص یافته و مردم برای انجام امور مخابراتی خود باید به چیتگر سفر کنند. این موضوع در مورد زمین پل کاروان سرای سنگی و پاسگاه انتظامی هم که قبل از انقلاب در آنجا مستقر بوده نیز صدق می کند و با برچیده شدن آن و انتقال کلانتری به چیتگر مردم احساس نادیده گرفتن و تبعیض می‌کنند.

او گفت: علی رغم این که محله فضای سبز طبیعی و باغ‌های زیادی دارد اما یکی از باغ‌های بزرگ محله در ادوار گذشته برای ساخت تالار یا رستوران به بخش خصوصی واگذار شده و با اعتراض مردم اسکلتش در وسط باغ در بین درختان نیمه تمام رها شده ضمن این که بسیاری از باغ‌های محله هم به خاطر عدم رسیدگی و مصوبه شورای قبلی در حال خشک شدن و نابودی است. طرح تفصیلی محله مثل سایر محلات کم برخوردار که بافت فرسوده دارند و محدودیت‌های تبعیض آمیزی را طراحی کرده به نحوی که در یک معبر یک سمت با هفت طبقه مجوز و سمت دیگر که بافت فرسوده است با حداکثر سه طبقه مجوز امکان نوسازی و ساخت و ساز دارد و این برای ساکنین غیر قابل توجیه و آزار دهنده است.

او تاکید کرد: از شهردار تهران که دغدغه ایثارگری دارند و خودشان جزو ایثارگران دفاع مقدس هستند می‌خواهم یک بسیج عمومی در تهران دهند و همه تابلوهای نام شهدا که این بلا به سرشان آمده که علتش غفلت و بی‌توجهی ما بوده، رسیدگی کرده و عکس و نام شهدا رنگ خود را به شهر باز گردانند.

اعضای شورای شهر در میانه ارائه تذکر ناصر امانی نیز مشغول صحبت بودند که این مسأله واکنش امانی را به همراه داشت. او خطاب به اعضای شورای شهر گفت: نمایندگان محترم به مشکلات مردم را گوش دهید.

سید محمد آقامیری نیز در تذکر خود با اشاره به بند ۱۷ ماده ۵۵ برنامه سوم توسعه شهر تهران درخصوص دوچرخه سواری در شهر تهران تذکر داد و گفت: شهرداری مکلف به اجرای بستر دوچرخه سواری در سطح تهران شده است. اما با بررسی چرایی رسیدن به چنین مصوبه ای و مطالعه با ۲۰ شهر دنیا که حدود ۱۰ تا ۶۰درصد سفر را به دوچرخه اختصاص می دهند ایراداتی را به این مصوبه وارد می دانم.

او ادامه داد: از نظر زیرساخت یکی از زیرساخت های لازم در کشورهای توسعه یافته برای استفاده از دوچرخه فاصله کوتاه بین خانه تا محل کار یا محل خرید می باشد در حالی که در تهران فاصله محل کار تا خانه برای برخی بیش از ۲۰ کیلومتر است.

آقامیری گفت: نامساعد بودن شرایط اقلیمی در نیمی از سال به دلیل گرما و سرما امکان استفاده از دوچرخه را دشوار می سازد. بعلاوه توپوگرافی در شهر تهران باعث می شود امکان استفاده از دوچرخه در شیب ها تند غیر ممکن باشد.

او افزود: از نظر پزشکی با توجه به اینکه دوچرخه سواری نیاز به تنفس عمیق دارد و ورزشی هوازی حساب می شود و با توجه به آلودگی هوای تهران که در بخشی از سال در معرض هشدار می باشد استفاده از این وسیله نقلیه را امری غیربهداشتی و غیر اصولی می سازد. همچنین از نظر اقتصادی نیز هزینه استفاده از دوچرخه در کشورهای توسعه یافته با توجه به رقم بسیار بالای بنزین در این کشورها دوچرخه سواری به صرفه است اما در تهران چنین شرایطی را نداریم.

در ادامه جلسه امروز مهدی بابایی تذکر خود را براساس دیداری که با شورایان و معتمدین محله «شورا» در منطقه ۱۳ شهرداری تهران مطرح کرد و گفت: در برنامه پنج ساله سوم سند توسعه محلات و نیاز سنجی از معتمدین و مردم باید پایه بودجه سال آینده باشد و بودجه ریزی در مناطق مختلف شهر تهران را بدون اخذ تایید از معتمدین و نخبگان محله ها، اشتباهی جبران ناپذیر است.

او در ادامه تذکر خود به مسأله پل های عابر مکانیزه ارتباطی بین منطقه ۱۳ و منطقه ۸ اشاره کرد و گفت: معتمدین و شورایاران محل، ۲ سال است که پیگیر احداث پل عابر مکانیزه در خیابان دماوند ایستگاه ابوریحان هستند. ۹۵ درصد از اقدامات اجرایی احداث پل انجام شده و مجوز های ترافیکی آن نیز دریافت شده است اما با تغییر مدیریت، این اقدام اجرایی متوقف مانده است.

او با اشاره به تصمیم شهرداری بر بازگشت  نگهداشت پل های عابر مکانیزه را از معاونت حمل و نقل و ترافیک به معاونت خدمات شهری گفت: هم در دورانی که متولی احداث و نگهداشت سازمان زیباسازی بود و هم اکنون که معاونت حمل و نقل ترافیک است همیشه نارضایتی شهروندان از نگهداشت پل ها بالا بوده است.

عضو شورای شهر تهران خواستار تفویض نگهداشت پل های عابر مکانیزه به مناطق ۲۲ گانه شد و گفت: مناطق همچون نگه داشت سایر بخش‌ها از جمله فضای سبز، نگهداشت احداث پل ها را انجام دهند تا با تعاملاتی که با شهروندان دارند، این حوزه نظارتی را به‌صورت ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز