خبرگزاری کار ایران

واکنش به انتصاب مدیرعامل مترو/ شهردار علاوه بر روحیه انقلابی به موضوع تخصص هم در انتصابات توجه کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۴۳۹

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به انتصاب مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: از شهردار محترم انتظار داریم که در انتصابات خود جدا از روحیه انقلابی به موضوع تخصص و دانش نیز توجه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی در تذکری در جریان بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در طول سال‌های گذشته در شهر تهران مدیران شهری با ادعای اینکه می‌خواهیم شهر را ارزان اداره کنیم نگهداشت در شهر به شدت آسیب دید. اگر امروز پدیده آلودگی هوا را در این وضعیت رقت بار و آشفتگی ترافیک را می‌بینید نتیجه تصمیمات غلطی است که در گذشته اتفاق افتاد.

تشکری هاشمی گفت: شبکه اتوبوسرانی را ساقط کردند، و به جای جایگزینی خودروهای نو و تعمیر خودروهای موجود با این عنوان که می‌خواهیم کمتر هزینه کنیم، خودروها را به قبرستان ماشین‌های تهران سپردند. متروی تهران که در چند روز گذشته وضعیت آن را دیدیم نتیجه تفکر غلط گذشته بود.

او اضافه کرد: انبارهای مملو از قطعات یدکی در سال‌های گذشته به صورت یک طرفه مصرف شد و این روزها شدیداً به قطعات نیاز داریم و اگر شهرداری به فوریت دراین زمینه عمل نکنند باید هشدار بدهم که شاهد شرایط بدی در تهران خواهیم بود.

عضو شورای شهر تهران گفت: قطارها به عمر فرسودگی رسیده اند و باید به فوریت اورهال شوند درحالی که انبارها شارژ نشدند و با کمبود قطعات مواجه هستیم. دلیل آلودگی هوای تهران بارها بررسی شده و کار کارشناسی صورت گرفته است. دلیل آلایندگی هوای تهران را می‌دانیم که منشا صنعتی دارند.

تشکری هاشمی اضافه کرد: متاسفانه در کارگروه آلودگی هوا که تشکیل شد باز هم روش‌های قدیمی و حرف‌هایی که می‌دانیم جوابگو نیست را در پیش گرفتند. موتور سیکلتی که بیشتر ۶ برابر از یک خودرو یورو ۲ آلودگی تولید می‌کند معاینه فنی برایش غیرقابل قبول است.

او با بیان اینکه باید مشکل آلودگی هوا را اساسی حل کنیم، گفت: منشا اصلی آلودگی هوا ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون با منشا صنعتی است که بیش از ۸۰ درصد آن منابع متحرک هستند. موتورسیکلت ها، خودرو‌های گازوئیلی، خودرو‌های فرسوده با ایجاد سولفور و واکنش شیمیایی و تبدیل شدن ذرات معلق باعث آسیب به هوای شهر تهران می‌شوند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در چند سال اخیر خودرو‌های فرسوده کمتر از رده خارج شدند که کمتر از ۵ درصد بوده است؛ همچنین موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های کاربراتوری نشدند.

او ادامه داد: در مصوبه شورای شهر پنجم به جای اینکه پلیس در زمینه تخلفات طرح ترافیک اعمال قانون داشته باشد؛ با تصور اینکه با پرداخت عوارض به درآمد بیشتری خواهند رسید جرایم راهنمایی و رانندگی را حذف کردند؛ در حالی که نیازمند اعمال قانون پلیس در این زمینه هستیم.

تشکری هاشمی در ادامه تذکر خود با اشاره به جا به جایی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو گفت: باید توجه داشت با جا به جایی افراد مشکلات زیر ساختی مترو حل نمی‌شود باید برای مترو تهران فکری اساسی کرد، مترو تهران نیازمند طرح آنی و فوری است؛ لذا ما یک طرح یک فوریتی را در شورا تصویب کنیم که اورهال واگن‌های مترو هرچه سریعتر انجام شود.

او گفت: از شهردار محترم انتظار داریم که در انتصابات خود جدا از روحیه انقلابی به موضوع تخصص و دانش نیز توجه کنند و امیدوارم مدیرعامل جدید مترو نیز موضوع تخصص را در انتصابات خود در نظر بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز