خبرگزاری کار ایران

در همایش نتایج مطالعات واکسن های ایرانی مطرح شد:

لزوم ورود واکسن‌های ایرانی کرونا به لیست مورد تایید سازمان بهداشت جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۴۰۰

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بحث مجاز شمرده شدن واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی در ورود به کشورهای مختلف از مسائل مهم است و حتما بحث های اقتصادی و سیاسی پشت آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «فرید نجفی» معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در همایش نتایج مطالعات واکسن های ایرانی گفت: به طور کلی سوال‌های بسیار جدی درباره واکسن ها وجود دارد و می‌بینیم که در مخالفت با واکسن صحبتهایی مطرح می‌شود که در تمام دنیا این بحث ها هست. غیر از رعایت پروتکل دو راه جدی دیگر برای کنترل کووید یعنی واکسن و درمان وجود دارد. درمورد واکسن های موردتایید سازمان جهانی بهداشت به طرق مختلف در کشورهای مختلف برخورد می‌شود. بحث مجاز شمرده شدن واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی در ورود به کشورهای مختلف از مسائل مهم است و حتما بحث های اقتصادی و سیاسی پشت آن وجود دارد.

نجفی با تاکید بر لزوم ورود واکسن های ایرانی به لیست واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی گفت: شرکتهای مختلفی در کشور ما به بحث واکسن پرداختند. اینکه چه مشکلاتی در آینده خواهند داشت، از چه تکنولوژی استفاده کرده اند و کارایی آن ها چه قدر است، از موضوعاتی است که جامعه علمی و مردم باید از آن مطلع باشند.

شایعات بر اعتماد عمومی تاثیر گذاشته است

«مسعود یونسیان»، عضو کمیته علمی کشوری کرونا و دبیر کمیته اپیدمولوژی و پژوهش وزارت بهداشت در ادامه این همایش گفت: سرعت واکسیناسیون نه تنها در دز اول کاهش یافته بلکه افرادی هستند که دو ماه از دوز اولشان گذشته و دوز دوم نزده‌اند. به نظر می‌رسد شایعات بر اعتماد عمومی تاثیر گذاشته و با شفافیت و ارائه اطلاعات صحیح می‌توانیم وضعیت را بهبود دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز