خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

کار اصولی برای رفع مشکلات ترافیکی صورت نمی‌گیرد/ تردد نامحدود خودروها در معابری با ظرفیت محدود/ شهرداری برای کاهش ترافیک مسئولیت قانونی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۹۷۸

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه کار اصولی برای کاهش ترافیک صورت نمی‌گیرد و کارها به صورت مقطعی است، گفت: باید نوسازی ناوگان عمومی و افزایش ظرفیت آن در اولویت قرار بگیرد. همچنین خروج خودروهای فرسوده و اسقاط باید در اولویت باشد.

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات پلیس برای کاهش ترافیک در کلانشهرها گفت: ترافیک تولید اجتماع، رانندگان و دستگاه‌های مسئول است. دستگاه‌هایی مانند شهرداری در این حوزه مسئولیت قانونی دارند.

وی ادامه داد: پلیس به عنوان یک ناظر و ناظم بر ترافیک است. لذا تمهیداتی که برای بهبود ترافیک اتفاق می‌افتد غالبا در دولت و در شهرداری‌ها که در تابعیت دولت است، صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: آنچه که ما باید بگوییم این است که پلیس عضوی از شورای ترافیک شهرها و کشور است.ما پیشنهادات را در جلسه مطرح می‌کنیم، تصمیم‌گیری که صورت می‌گیرد غالبا در شهرها و کلانشهرها به ریاست شهردار آن شهر است. یعنی در تهران دکتر زاکانی به عنوان رییس شورای عالی ترافیک تصمیم‌گیرنده است و تصمیماتی که گرفته می‌شود قابل اجرا است. بحث مدیریت ترافیک یک اقدام همه جانبه بین مردم و دستگاه‌‌ها است که باید اتفاق بیفتد.

سردار هادیانفر تصریح کرد: یک سری از این تصمیمات سیستمی و فیزیکال است که باید توسط شهرداری‌ها انجام شود و یک سری از تصمیمات با نظارت پلیس و با استفاده از قوه قهریه پلیس انجام می‌شود و لذا این شورای عالی ترافیک شهرها است که پاسخگوی وضعیت هر شهری در کلانشهرها است.

وی با بیان اینکه با بازگشایی مدارس مشکلات ترافیکی قطعا افزایش پیدا می‌کند، گفت: شورای ترافیک شهرها باید یک مدیریت جدی‌تری را در ترددها اعمال کنند تا شاهد کاهش ترافیک باشیم. البته بحث کرونا و رعایت پروتکل‌ها این تکلیف را برای ناوگان عمومی ایجاد کرد که تا ۳۰ درصد بتوانند خدمات ارائه دهند. از یک طرف محدودیت اعمال شده و از سوی دیگر ترس شهروندان از انتقال بیماری در این شرایط و کاهش استفاده از ناوگان عمومی سبب شد رویکرد استفاده از خودروی شخصی افزایش پیدا کند. همچنین سردی هوا و بارش‌های مقطعی نیز اقبال مردم را به استفاده از خودروی شخصی افزایش می‌دهد.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: ناوگان عمومی در کلانشهرها ناکارآمد است و به میزان کافی نیست و اقبالی هم در ایام کرونا برای استفاده از ناوگان عمومی وجود ندارد، لذا این موضوع باعث افزایش ترافیک در برخی از نقاط شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دوره‌های پیشین مدیریت شهری اقدامات مناسبی برای کاهش ترافیک و همچنین آلودگی هوا داشته‌اند، گفت: همه افرادی که در مدیریت شهری هستند در دوره خود تلاش می‌کنند، اما به اعتقاد من کار اصولی صورت نمی‌گیرد و کارها به صورت مقطعی است. یعنی امروز می‌بینیم بار ترافیکی در تهران زیاد شده و یک مطالبه اجتماعی در خصوص آن شکل می‌گیرد و بنابراین یک تصمیم سریع و کوتاه مدت برای کاهش بار ترافیک می‌گیریم، در حالی که باید تصمیمات اساسی گرفته شود.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به تصمیمات اصولی و زیرساختی برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک تصریح کرد: باید نوسازی ناوگان عمومی و افزایش ظرفیت آن در اولویت قرار بگیرد. همچنین خروج خودروهای فرسوده و اسقاط باید در اولویت باشد. ترافیک قاعده ظرف و مظروف است یعنی می‌بینیم، زیرساخت معابر ما یک محدودیت دارد، اما خودروها تقریبا در حد نامحدود تردد می‌کند.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از سه و نیم میلیارد تردد را در کشور ثبت کرده‌ایم. یعنی ترددها انجام می‌شود به ویژه در کلانشهرها اما زیرساخت متناسب با آن انجام نشده و باید کارهای زیرساختی اساسی انجام شود تا مشکل ترافیک نیز برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز