خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر بهداشت مطرح کرد:

واردات هوشمند در کنار حمایت از تولید داخل/ هیچ کس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۷۸۷

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخل، گفت: باید در کنار استفاده از ظرفیت داخلی در حوزه تولید، برای واردات هوشمند نیز تصمیم گرفت که مصداق کار جهادی در سازمان غذا و داروست.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، «سیدمحمد پورحسینی»، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان غذا و دارو با تقدیر از خدمات شایسته شانه ساز، اظهار کرد: دکتر شانه‌ساز از افراد خوش نام و سخت کوش هستند که در شرایط بسیار سختی این وظیفه را به دوش کشیدند؛ کرونا شرایط ویژه‌ای بود و ایشان با ویژگی صبر،  تحمل و متانت در این سنگر خدمت رسانی کردند. انشاءالله از تلاش و همکاری ایشان در وزارت بهداشت استفاده خواهیم کرد. خوشبختانه در وزارت بهداشت کمتر مراسم تودیع داریم چرا که وزارت بهداشت از نیروهای مخلص و متخصص برخوردار است و کمتر مجبور هستیم که از بیرون نیروهایی را وارد مجموعه کنیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های دکتر دارایی؛ رییس جدید این سازمان عنوان کرد: ایشان یک رزمنده، فرد علمی و دانشگاهی، آشنا به حوزه غذا و دارو و بخش خصوصی است؛ اگر چه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور بسیار گسترده نیست اما حجم بازار آن مهم نیست؛ چراکه از خدمات اجباری بوده و هیچ کس نباید از دسترسی به دارو و تجهیزات محروم باشد بنابراین از حوزه های استراتژیک به حساب می‌آیند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به تاکید اسلام در مورد غذا عنوان کرد: در اسلام به غذا و کیفیت آن اشاره شده است، غذا حوزه ای است که مردم روزانه با آن ارتباط دارند؛ جایی را سراغ نداریم که روزانه تصمیماتش به اندازه سازمان غذا و دارو در زندگی مردم اثر داشته باشد بنابراین وظیفه خود می دانیم که از این حوزه حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی یکی از ویژگی‌های منعطف سازمان غذا و دارو را حمایت از تولید داخل عنوان کرد و گفت: باید در کنار استفاده از ظرفیت داخلی در حوزه تولید، برای واردات هوشمند نیز تصمیم گرفت که مصداق کار جهادی در سازمان غذا و دارو است. بنابراین انتظارات از این سازمان بالاتر رفته است و امیدواریم شاهد ادامه حرکت رو به جلوی این سازمان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز