خبرگزاری کار ایران

به پیشنهاد عاملی؛

"وزیر علوم" رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۳۲۴

جلسه ۳۵۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور زلفی گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، با دستور این جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اکثریت آراء اعضای این شورا به عنوان ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انتخاب شد.

در این جلسه سعیدرضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول گفت: انشاالله خداوند ما را پیرو سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) قرار دهد. خدمت دکتر زلفی گل و اعضای جدید شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی افزود: واقعیت این است که توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کارهای مهمی در محیط دانشگاه‌های کشور در حوزه فرهنگ و سلامت محیط فرهنگی و مسئولیت اجتماعی دانشگاه می‌توان انجام داد. بنابراین ریاست وزیر محترم علوم بر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، این زمینه را فراهم خواهد کرد تا با همکاری جامعه دانشگاهی کارهای مفید و مثبت صورت گیرد. درحقیقت یکی از گلایه‌هایی دوره قبل از شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها این بود که ما بر ماموریت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تمرکز کمتری داشته‌ایم. به حوزه آموزش و پژوهش و یک سری از حوزه‌هایی که ستاد نقشه جامع علمی هم در آنجا ماموریت دارند، ورود می‌کنیم اما درواقع در این شورا، بحثمان محیط فرهنگی دانشگاه‌های کشور و هم حوزه علوم پزشکی و حوزه وزارت علوم و هم دانشگاه آزاد اسلامی است.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: خوشبختانه جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی هم پیگیر کارهای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و قادم مقام آن هستند لذا ظرفیت‌هایی موجود که این کار را راهبری می‌کند و حجم کار تنها بر روی دوش وزیر علوم نیست.

از پتانسیل شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها در وزارت علوم بهره می‌بریم

در این جلسه محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی یکی از شوراهای اصلی است که در وزارت علوم از پتانسیل این شورا استفاده می‌کنیم. چند طرح جدید در وزارت علوم داریم که در این شورا انشاالله مورد حک و اصلاح شورا قرار گیرد و امکان اجرایی شدن آن مهیا شود. شورای اسلامی شدن را محلی برای هدایت سیاست‌های کلان و راهبردی دانشگاه‌ها می‌دانیم.

وی اظهار داشت: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را مورد مطالعه قرار دادم و کار بسیار زیبا و جامعی انجام شده است و باید به همه کسانی که در تهیه سند زحمت کشیده‌اند؛ دست مریزاد گفت. خواهش می‌کنم در یک جلسه به مرور سند بپردازیم تا معلوم شود کدام بخش سند اجرایی و کدام بخش انجام نشده است و علت اجرایی نشدن آن چیست؟ آیا مشکلات قانونی، کم توجهی است و یا اینکه نیازمند آیین نامه‌ایم و… بنابراین در جلسه آینده معاونین وزارتخانه علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشته باشند تا سخنان آن عزیزان هم بشنویم اگر چه مواردی که در سند است هم آموزشی، پژوهشی و هم فرهنگی و اجتماعی است. بنابراین دستور کار جلسه بعدی را برای بررسی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اختصاص دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز