خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو:

مردم بر حوزه غذا نظارت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۸۲۱

رییس سازمان غذا و دارو گفت:‌ تلاش‌های زیادی در زمینه کاهش نمک و چربی و قند صورت گرفته و فعالیت زیادی شده اما تا زمانی که مردم را درگیر فرایند نظارت بر غذا نکنیم این تلاش‌ها به سرانجام نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدرضا شانه ساز» رییس سازمان غذا و دارو در نشست روز جهانی غذا در جمع معاونین سازمان غذا و دارو گفت: مهم‌ترین اهرم سلامت، غذا است و دسترسی مردم به غذای کافی حق طبیعی و اجتماعی آن‌هاست و هم وظیفه حاکمیتی دولت هاست که زمینه را فراهم کنند. ما واقعیت موضوع را باید بپذیریم که در کشور ما آنچنان که شایسته است به ایمنی غذا در کشور ما پرداخته نشده است.

او افزود: در زمینه ایمنی و سلامت که برعهده وزارت بهداشت است ما بسیار در این زمینه کار داریم. زحمات را نمی‌خواهیم نادیده بگیریم بلکه موضوع غذا چالش برانگیز و مهم است. یادمان است که سال‌های گذشته در سوپرمارکت‌ها مواد غذایی به صورت فله و سنتی بود و خیلی تلاش و زحمت وافر در وزارت بهداشت و معاونت‌های غذا و دارو در سازمان غذا و دارو متقبل شدند و خیلی چالش‌ها و برخوردها صورت گرفت که بخش اعظم مواد غذایی شناسنامه‌دار شوند.

شانه ساز گفت: تلاش‌های زیادی در زمینه کاهش نمک و چربی و قند صورت گرفته و فعالیت زیادی شده اما تا زمانی که مردم را درگیر فرایند نظارت بر غذا نکنیم این تلاش‌ها به سرانجام نمی رسد.

او افزود: این موضوع یک واقعیت تجربه شده است و می‌بینیم آنچه به عنوان خلاقیت ایرانی به عنوان اولین بار در ایران انجام می‌شود برچست تیتک است و نشانگرهای رنگی آنچنان که شایسته است در اختیار مردم قرار نگرفته است و مردم آگاه نیستند چگونه از این امکاناتی که بازحمت، شکل گرفته است، استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز