خبرگزاری کار ایران

همتی

کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا به دلیل انجام واکسیناسیون/ لزوم تجهیز خانه‌های هلال به‌منظور ارتقاء آمادگی جامعه در برابر حوادث و بلایا

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۵۳۵

رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه شورای معاونین این جمعیت بر لزوم تجهیز خانه‌های هلال در راستای کاهش آثار حوادث و بلایای طبیعی و همچنین تداوم واردات واکسن با توجه به کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ کریم همتی در جلسه شورای معاونین این جمعیت یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های هلال‌احمر در ۲ سال گذشته را توسعه خانه های هلال در کشور عنوان و تاکید کرد: تجهیز این خانه‌ها در کنار توسعه کمّی آنها، امر بسیار مهمی است که به اعتبارات ویژه‌ای نیاز دارد و در این زمینه می‌توان از کمک‌های بین‌المللی و همچنین اعتبارات وزارت کشور در حوزه مدیریت بحران استفاده کرد چراکه توسعه این خانه‌ها با توجه به اهداف آموزشی و .... که در نظر دارد، در کاهش آثار بلایای طبیعی و انسان‌ساخت بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به شروع بارندگی‌های پاییزی و زمستانی و احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق کشور، تاکید کرد: تسریع در شارژ انبارهای امدادی و تعمیرات ناوگان امدادی و خودرویی هلال‌احمر باید مورد توجه قرار گیرد و اعتبارات لازم در این زمینه تامین شود تا برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در این شرایط با مشکلی مواجه نشویم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه با اشاره به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که هرگونه به‌کارگیری افراد منع قانونی دارد، خواستار بررسی راهکارهای قانونی و تلاش برای تامین اعتبارات لازم به‌منظور جذب نیروهای ایثار هلا‌ل‌احمر که در آزمون سال ۹۹ شرکت کرده‌اند، شد.

همتی همچنین با اشاره به اینکه هلال‌احمر تا کنون بیش از ۷۶ میلیون واکسن به کشور وارد کرده است، تاکید کرد: خوشبختانه نتیجه اصلی حاصل از واردات واکسن و واکسینه کردن مردم، کاهش موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در میان کادر درمان و مردم و همچنین کاهش آمار بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز