خبرگزاری کار ایران

صدور ۱۳۶ مورد اخطار برای واحدهای آلاینده در خراسان جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۶۴۶

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از پایش مستمر واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، «حسن اکبری»، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، گفت: کارشناسان محیط زیست در سطح استان بصورت مستمر، منظم و گاها سرزده از واحدهای صنعتی استان بازدید و واحدها را مورد پایش زیست محیطی قرار می‌دهند.

اکبری با اشاره به این موضوع که توسعه صنایع با حفظ محیط زیست امکان‌پذیر است افزود: در شش ماهه اول سال جاری تعداد۵۳۰ مورد بازدید و پایش از واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی توسط کارشناسان محیط زیست سطح استان و تعداد ۱۳۵ مورد خود اظهاری در پایش توسط واحدهای مورد نظر صورت گرفت.

وی گفت: بر اساس پایش‌های انجام شده و باتوجه به الزام رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی، متاسفانه برخی واحدها در این زمینه ضعیف عمل کرده که نتیجه آن صدور ۱۳۶ مورد اخطار زیست محیطی به واحدهای آلاینده در سطح استان شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: واحدهای صنعتی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند در غیر اینصورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

اکبری اظهار داشت: بر اساس پایش‌های انجام شده در فصل اول سال، چهار صنعت استان در فهرست صنایع آلاینده مشمول پرداخت عوارض سبز قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صدور مجوز استقرار و بهره برداری به صنایع را یکی از فعالیت‌های حوزه مجموعه معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۱۵ فقره مجوز استقرار و تعداد ۴۳ فقره مجوز بهره برداری ویژه متقاضیان کارهای صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان صادر وبا تعداد۲۰ مورد استقرار و بهره برداری بدلیل‌عدم رعایت ضوابط زیست محیطی مخالف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز