خبرگزاری کار ایران

صادقی:

«دکتر طریقت‌منفرد» درمانده‌ترین افراد را برای درمان پذیرا بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۹۲۷

معاون دبیرکل خانه کارگر در مراسم یادبود دکتر طریقت منفرد با بیان اینکه درمانده‌ترین افراد را برای درمان پذیرا بود، گفت: به دنبال ثروت نبود و به دنبال خدمت بود و جانش را در این راه گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  مراسم یادبود  دکتر محمد حسین طریقت منفرد، وزیر اسبق بهداشت عصر امروز با حضور علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر، حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و جمعی از دوستان وی در خانه کارگر برگزار شد. «حسن صادقی»، معاون دبیرکل خانه کارگر و ریسش اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این گفت: درگذشت برادر، یاور همیشه در صحنه جامعه کارگری، جناب آقای طریقت منفرد را تسلیت عرض میکنم. تقارن رحلت شهادت گونه ایشان با رحلت پیامبر و امام حسن مجتبی مبین ویژگی های شخصیتی جناب آقای طریقت است.

او افزود: آقای دکتر طریقت محسنات و ویژگی های منحصر به فردی داشتند که آقای دکتر مشتاقی هم به آن پرداختند. ایشان پزشک بود ولی آن را حرفه ای برای کسب درآمد نمیدانست و پزشکی را حرفه ای برای خدمت تلقی میکرد. شاید در جامعه کارگری کسی مانند من و آقای محجوب با ایشان حشر و نشر نداشت. من در عنفوان جوانی بود که با ایشان در یک جلسه سخنرانی آشنا شدم و محو کلام شیوا و دلنشین ایشان در حمایت از محرومین و طبقه کارگر، درمان کارگران و خدمت بدون منت به این قشر قرار گرفتم.

او افزود: از همان مقطع روابطمان استمرار داشت و عمیق تر میشد. شاید درمانده ترین افراد برای بحث درمان چه چشم پزشکی و چه درمان ریوی را با آغوش باز پذیرا بودند بدون اینکه یک ریال بگیرند. به دنبال ثروت نبود و به دنبال خدمت بود و جانش را در این راه گذاشت. اگر به شما بگویم که آقای دکتر برای درمانگاه طب سنتی مشغول ساخت و ساز بود و جانش را فدا کرد، کلامی واقعی گفتم و ایشان شهید راه خدمت هستند.

او افزود: پزشک باشی اما اندیشه ات اندیشه خدمت باشد و ثروت برایت مفهوم نداشته باشد. او از خانواده بسیار متمول و پدرش صاحب چلوکبابی های طریقت بود .اما همیشه با فقرا حشر و نشر داشت. اگر مراسم گذاشتیم به خاطر این ویژگی ها بود . نگاهش به این بود که کدام قشر توجهش به ضعفا است. خودش را جزئی از کل مجموعه ما تلقی میکرد.

صادقی گفت: ایشان مخالف پزشک سالاری بود. معتقد بود که کسی که پزشک میشود باید به سوگندش و خدمت فکر کند. نمیخواهم به جامعه پزشکی توهین کنم اما حرفه پزشکی محل کسب درآمد مشروع و نامشروع شده است. خدایا ما از ایشان راضی هستیم و تو هم از ایشان راضی باش.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز