خبرگزاری کار ایران

اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران برای بیماران دیابتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۶۰۴

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران اقدامات این سازمان در حوزه بیماران دیابتی و به ویژه دریافت کنندگان انسولین‌های قلمی پس از شیوع بیماری کرونا را تشریح کرد.

 به گزارش ایلنا، حنان حاج محمودی به اقدامات این سازمان در حوزه بیماران دیابتی و به ویژه دریافت کنندگان انسولین های قلمی پس از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: به دلیل استمرار شرایط بیماری کرونا پرونده این بیماران در سامانه تائید خدمات به طور مکانیزه و در چندین مرحله تمدید شد تا بیمه‌شدگان جهت تمدید و پایان اعتبار پرونده نیازی به مراجعه مجدد به ادارات کل استانی نداشته باشند.  

وی ادامه داد: تعریف انسولین‌های همسان درسامانه تائید خدمات از دیگر اقداماتی بود که انجام شد. به نحوی که انسولین هایی که از نظر طول اثر مشابه هم هستند همسان تعریف شده‌ تا بیمه شده در صورت تغییر انسولین تجویزی توسط پزشک، نیازی به مراجعه به واحدهای تائید نسخ و تغییر پرونده نداشته باشد و صرفا تجویز پزشک برای تغییر انسولین دریافتی کافی باشد.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزایش تعهدات انسولین‌های قلمی در نیمه دوم سال 99 را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و افزود: دو قلم انسولین با فرانشیز 10 درصد در پوشش سازمان های بیمه گر قرار گرفت و در حال حاضر همچنان پوشش داده می‌شوند.

وی بیان کرد: پیرو درخواست وزارت بهداشت مشخصات تمام بیماران دیابتی با رعایت اصول محرمانه بودن اطلاعات جهت اولویت بندی در واکسیناسیون در اختیار این وزارتخانه قرار گرفت.  

حاجی محمودی به نشاندار کردن بیماران دیابتی اشاره کرد و افزود: این اقدام باعث می شود که در آینده برابر ضوابطی که سازمان اتخاذ می کند، پزشکان امکان نشاندار کردن بیمار دیابتی را در سامانه سازمان داشته باشند و بیمه شده نیازی به مراجعه به ادارات کل استانی جهت تشکیل پرونده انسولین نداشته باشد.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: یکی دیگر از مواردی که برای بیماران مزمن که شامل بیماران دیابتی نیز می شود در دستور کار سامانه  نسخه الکترونیک این سازمان قرار گرفت، امکان تجویز نسخه برای ماه های آینده برای همان دارو یا خدمات تشخیصی است. پزشکان می توانند با لحاظ کردن تاریخ آینده برای نسخه، بیمه شده را جهت دریافت همان نسخه به داروخانه یا آزمایشگاه راهنمایی کنند و دیگر لازم نیست برای تکرار دارو به پزشک مراجعه کند.

همچنین در شرایط کمبود دارویی در کشور، با تجویز الکترونیک نسخ توسط پزشکان، امکان دریافت بخشی از اقلام در داروخانه دیگر فراهم شده است و از این نظر نیز مراجعات بیمه شدگان برای دریافت نسخه کاغذی به پزشکان کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز