خبرگزاری کار ایران

راهنمای تجویز داروی توسیلیزوماب در کووید۱۹

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۰۸۹

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دو نامه جداگانه، راهنمای تجویز داروی توسیلیزوماب در کووید۱۹ و شرایط تجویز این دارو رو ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وبدا، متن این دو ابلاغیه به شرح زیر است:

روسای محترم کلیه دانشگاهها/ دانشکده های علوم پزشکی کشور

جناب آقای دکتر رضوی دبیر و رییس محترم دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت

جناب آقای دکتر محمدمهدی ناصحی رییس محترم هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران

 جناب آقای دکتر امیر نوروزی

مدیر عامل محترم سازمان خدمات درمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

 جناب آقای دکتر مصطفی سالاری مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی

موضوع: ابلاغ راهنمای تجویز داروی توسیلیزوماب در کووید19

همانگونه که مطلع می باشید یکی از راهکارهایی که برای پیشگیری از افزایش هزینه‌های درمان و تحمیل بار اقتصادی سنگین به ‌نظام سلامت و جامعه در کشورهای مختلف مورد توجه است تدوین و نشر راهنماهای بالینی مبتنی بر شواهد است که به ‌عنوان یکی از سیاست ‌های برنامه تحول نظام سلامت و یکی از محورهای بسته‌ های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نیز مورد توجه می باشد. در همین راستا معاونت درمان تدوین محصولات دانشی را (راهنمای بالینی، استاندارد، پروتکل و ...) با اولویت خدمات پر تواتر، دارای پوشش بیمه ای، هزینه (خدمات، تجهیزات) با حضور جمعی از اساتید حوزه ‌های مختلف، در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل و سیاستگذاری و برنامه ‌ریزی این امر را عهده‌دار شده است. لذا در راستای پویا سازی ارائه خدمات پزشکی و اجرایی نمودن بند "ث و ج" ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر اجازه تجویز خدمات و انجام خرید راهبردی سازمان های بیمه گر بر اساس دستورالعمل ها و راهنماهای بالینی توسط وزارت بهداشت، «راهنمای تجویز داروی توسیلیزوماب در کووید19» به تصویب رسیده و از تاریخ ابلاغ قابل ‌اجرا است.

بدیهی است ضمن تاکید بر ارائه خدمت در چارچوب استانداردهای مورد تائید وزارت متبوع، اعلام می گردد دانشگاه/ دانشکده، انجمن ها و سازمان نظام پزشکی می بایست از این محصولات در آموزش های بازآموزی استفاده و سازمان های بیمه گر نیز بر اساس محصولات دانشی اقدام به خرید راهبردی نمایند. امید است با بهره‌ مندی از تلاش جمعی و اطلاع‌ رسانی در این زمینه، شاهد تحولی جدی در حوزه استقرار و بکارگیری راهنماها به منظور ارتقای کیفیت خدمات و کاهش هزینه ‌های غیر ضروری باشیم.

رئیس محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ...

موضوع: داروی Tocilozumab

پیرو ابلاغیه شماره 10852/400د مورخ 25/05/1400 راهنمای تجویز داروی توسیلیزوماب نکات ذیل توصیه می گردد:

  1. -     این دارو در بیماریهای التهابی شدید و طبق راهنمای تجویز ابلاغی که به پیوست می باشد تجویز گردد.
  2. -     ریاست محترم دانشگاه 3 نفر از اساتید دانشگاه را از کمیته علمی مشخص فرمایند که تمام تجویزها با تایید حداقل 2 نفر پزشک معتمد ریاست دانشگاه از گروههای فوق تخصص ریه ، فلوی ICU، عفونی و داخلی باشند.

راهنمای تجویز داروی توسیلیزوماب در کووید19 در فایل پیوست قابل مشاهده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز