خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان شهید لواسانی در گفت‌وگو با ایلنا:

افراد مبتلا به کرونا واکسن نزنند/ ایست قلبی و مغزی از عوارض واکسیناسیون نیست/ بیماران قلبی قبل و بعد از تزریق، داروهای خود را قطع نکنند/ برخی بیماران در حیاط بیمارستان می‌خوابند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۶۹۶

رئیس بیمارستان شهید لواسانی گفت: ما در دو جبهه باید بجنگیم، هم بیماران سکته‌ی حاد قلبی و هم بیماران کرونایی که الان بیشتر شده‌اند. در این شرایط به بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند می‌گوییم بیمارستان دیگر جا ندارد و آنها روی صندلی‌های حیاط بیمارستان می‌خوابند و حتی گاهی از خودشان یک عکس می‌گیرند که ما را در حیاط خواباندند در صورتی که ما آنها را در حیاط نخواباندیم، به آنها می‌گوییم تخت نداریم و باید در نوبت باشند و خودشان هم می‌بینند که چقدر ورودی بیمارستان زیاد است.

«سید علی جمالیان» رئیس بیمارستان شهید لواسانی در گفت‌و گو با خبرنگار، با اشاره به شرایط بیمارستان و ورودی بیماران کرونایی در شرایط پیک پنجم بیان کرد: متاسفانه بیمارستان ما هم مانند دیگر بیمارستان‌ها ورودی بیشتری نسبت به خروجی دارد، مریض‌های کرونایی همچنان زیاد هستند و ما چون همزمان باید به بیماران بخش اورژانس قلب هم رسیدگی کنیم، یک بحران به وجود آمده است.

وی ادامه داد: ما در دو جبهه باید بجنگیم، هم بیماران سکته‌ی حاد قلبی و هم بیماران کرونایی که الان بیشتر شده‌اند. در این شرایط به بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند می‌گوییم بیمارستان دیگر جا ندارد و آنها روی صندلی‌های حیاط بیمارستان می‌خوابند و حتی گاهی از خودشان یک عکس می‌گیرند که ما را در حیاط خواباندند در صورتی که ما آنها را در حیاط نخواباندیم، به آنها می‌گوییم تخت نداریم و باید در نوبت باشند و خودشان هم می‌بینند که چقدر ورودی بیمارستان زیاد است.

جمالیان افزود: حتی کسی که روی تخت اورژانس یا در حیاط هم خوابیده باشد ما به ناچار برای او مانند بیماران بخش‌های کرونایی درمان را شروع می‌کنیم، تخت‌های اشغالی خیلی بیشتر از آن چیزی است که خالی شود تا مریض دیگر جای آن بخوابد.

وی در پاسخ به اینکه چرا برخی از بیماران قلبی بعد از تزریق واکسن دچار ایست قلبی می‌شوند، گفت: این موضوع اصلا بحث علمی ندارد، مگر می‌شود که یک واکسن قبل از تزریق تست نشده باشد، این موضوع یک هم زمانی است که اتفاق می‌افتد و فرد دچار سکته قلبی می‌شود، مثل بقیه افراد که امکان دارد این اتفاق برایشان بیفتد، ممکن است فردی در طول روز دچار سکته قلبی شود و دو روز قبل هم واکسن کرونا تزریق کرده باشد.

رئیس بیمارستان شهید لواسانی ادامه داد: ما یک همکار پزشکی داشتیم که متاسفانه فوت کرد و خانواده اصرار داشت که ایشان چون دو هفته قبل واکسن تزریق کرده بوده این اتفاق افتاده در صورتی که همه‌ی اعضای خانواده هم پزشک بودند و چنین حرفی می‌زدند، این موضوع دقیقا مثل آن است که به یک نفر واکسن تزریق کنند و در جاده دچار حادثه شود و بگوییم به علت واکسن بوده است.

وی افزود: هر واکسنی مثل واکسن آنفولانزا عوارضی دارد، اما امکان دارد که واکنش حساسیتی خاصی داشته باشد، نه آنکه سکته قلبی و مغزی و همه بیماری‌ها را به گردن واکسن بیاندازیم، آن هم در شرایط ترس واکسیناسیون که مهمترین امر در شرایط روز دنیا است.

جمالیان گفت: ما به بیماران قلبی قبل و بعد از واکسن توصیه می‌کنیم تا داروهایشان را به هیچ وجه قطع نکنند، مثلاً برخی از بیماران عمل شدند و باید قرص پلاویکس بخورند و به ما می‌گویند یک نفر گفته این قرص را قبل از تزریق واکسن قطع کنید، آنها هم سه الی چهار روز این قرص را قطع می‌کنند و همین باعث ایجاد لخته می‌شود و سکته می‌کنند.

وی بیان کرد: من همه‌ این موارد را برای بیماران توضیح می‌دهم که به هیچ عنوان داروهای خود را قطع نکنید و بعد از تزریق واکسن هم نیاز به برنامه خاصی ندارند.

جمالیان در مورد افرادی که به ویروس مبتلا هستند و برای تزریق واکسن اقدام می‌کنند، افزود: کسانی که بیمار کرونایی هستند اگر واکسن بزنند، مشکلات و عوارض بسیاری برای آنها خواهد داشت، این افراد اگر نوبتشان شد واکسن نزنند و قبل از انجام واکسن حتماً تست پی‌سی‌آر بدهند و دکتر متخصص آنها را ببیند تا مطمئن شوند که بیمار نیستند.

وی با اشاره به مراسم‌های ماه محرم گفت: با توجه به تبلیغاتی که صدا و سیما و تاکید بزرگان که می‌فرمایند هر خانه یک هیئت و حسینیه، من فکر می‌کنم اگر مردم رعایت کنند اتفاقی نمی‌افتد، شنیدم حتی با یکی از هیئت‌ها را که پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت نمی‌شده پلیس امنیت با آن برخورد کرده است، اگر واقعاً برخوردها انقدر جدی باشد، در کنار رفتار مردم فهیم و هوشمندی که داریم، انشالله اتفاقی نمی‌افتد.

جمالیان افزود: اما اگر مردم رعایت نکنند، قطعا بحران خواهیم داشت و شرایط خیلی بدتر از آنچه هست می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز