خبرگزاری کار ایران

پاسخ زاکانی به سوالات اعضای شورای ششم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۳۵۷

زاکانی به سوالات اعضای شورای ششم پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی پس از اتمام سوالات اعضای شورای شهر در مورد برنامه‌هایش در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر گفت:  بی‌عدالتی در شمال و جنوب کاملا مشهود است و حتما باید مسیری را دنبال کنیم که شهر از یک پیشرفت متوازن در ساحت‌های مختلف برخوردار باشد.

او گفت: مقدم این است که برای تهران یک تصویر روشن را در ابعاد مختلف به صورت مشخص داشته باشیم که این تصویر روشن موجود نیست.

زاکانی با بیان اینکه به این تصویر روشن باید نسبت به محلات در تحقق این افق  توجه شود، گفت: باید برمدار ۳۵۳ محله تلاش گسترده‌ای را از جهت قاعده هرم اجتماعی در تحقق روح و کالبد شهر داشته باشیم. مبتنی بر این تصویر نیاز به سند داریم و باید معادلات اختصاص، اهتمام و امکان شهر را با تعریف پروژه‌های مختلف و دقت در سرانه‌ها منظور کنیم.

زاکانی با بیان اینکه فاصله بین ۳۳ تا دو و نیم متری فضای سبز در دو منطقه حکایت از یک فاجعه بزرگ است، گفت: به طبع نباید انتظار داشت که وقتی مسایل اجتماعی در آن منطقه خاص به دور از این امکانات است، آنرا امر عجیبی بدانیم. تلاش می‌کنیم فاصله‌ها را کم کنیم و شهر را به صورت عادلانه توسعه دهیم.

او با بیان اینکه رشد شهر به صورت کاریکاتوری است، گفت: رشد موزون برای ارائه خدمات ضرورت دارد نیاز به برنامه‌ریزی و اهتمام در جهت تحقق آنها داریم.

زاکانی درباره بدهی‌های بانکی گفت: ۶۶ هزار میلیارد بدهی داریم و ۵۷ هزار میلیارد مطالبات شهرداری است و بخش زیادی از آنها بدهی به بانک‌ها است که با سود مضاعف این بدهی‌ها را سنگین‌تر می‌کنند. از طرفی اوراق مشارکتی را که برخی از بانک‌ها موظف بودند و باید در اختیار شهرداری قرار می‌دادند قرار نگرفت و نتوانستیم وسایل لازم را آماده کنیم و اکنون سر رسید اوراق را ماهانه پرداخت می‌کنیم بدون اینکه از مشارکت اولیه سودی برده باشیم.

شهردار منتخب تهران گفت: از این جهت یکی از سیاست‌های جدی این است که بتوانیم این بدهی‌ها را کم کنیم و در زمان بندی مشخص بدهی‌ها را به سمتی ببریم البته که شهر هیچ وقت بدون بدهی نخواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه شهر مملو از معایب و نواقص است و بیش از آن فرصت‌ها و منابع زیادی نیز وجود دارد، گفت: این شهر ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد و اگر آنها را بشناسیم می‌توانیم بخش زیادی از مشکلات را حل کنیم. از همین منظر محیط آموزش عالی و بهداشت و درمان برای ما اهمیت جدی دارد و می‌شود از میان بر و مسیرهای مشخصی آنها را تحقق بخشید.

او درباره به کارگیری نخبگان گفت: ایده‌ای را دنبال می‌کنیم و وقتی سند کلی برای شهر استخراخ شد بر مدار نخبگان محلی حرکت می‌کنیم تا بتوانیم ظرفیت تصمیم سازی و اقدام و نظارت را فراهم کنیم.

زاکانی درخصوص بهشت زهرا گفت: بهشت زهرا از یک اسفند ۱۳۴۹ تا به امروز سه نوبت بهشت زهرا توسعه پیدا کرده است اما تا دو سال آینده بنا به قولی این ظرفیت پر می‌شود و نیازمند به آرامستان جدید هستیم و برای آن باید بتوانیم تنوع آرامستان داشته و در چهار گوشه شهر آرامستان داشته باشیم.

او با اشاره به مساحت بهشت زهرا گفت: بهشت زهرا ۶۰۰ هکتار است و ۲۵ هکتار آن گلزار شهدا و سی هزار شهید در آن قرار دارد که می‌توان آن را به یک مجموعه فرهنگی تبدیل کرد.

زاکانی در واکنش به صحبت‌های امانی درخصوص استفاده از پرسنل شهرداری تهران و روشن کردن مسأله نیروهای اتوبوسی گفت: در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت شهری باید به این نکته توجه کنیم توجه ما به شایسته سالاری و اولویت اول ما استفاده از پرسنل شهرداری است و برای انتصابات نیازمند کانون ارزیابی هستیم.

او تاکید کرد: کانون ارزیابی‌ها را دنبال خواهم کرد و اینجا جایی است که قابلیت حرف می‌زند نه سلیقه. ما باید سه ویژگی برای افراد در نظر بگیریم؛ اولین ویژگی تعهد و آنچه که شایسته کارگزار اسلامی است. ویژگی دوم تجربه و تخصص است. ویژگی سوم توان و عرضه است.

او تاکید کرد: اولویت اول بدنه شهرداری است و ۶۴ هزار پرسنلی که در شهرداری هستند و سالها تجارب زیادی دارند برای شهردار و شهرداری اولویت اول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز