خبرگزاری کار ایران

هوای تهران قابل قبول است/ پیش بینی کاهش کیفیت هوای پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۵۸۹

باوجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین غلظت آلاینده های هوای تهران هم ا کنون بر روی عدد 97 قرار دارد و هوای پایتخت در آستانه ناسالم برای گروه های حساس است. این شاخص در 24 ساعت گذشته نیز بر روی عدد 97 قرار داشت و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول بود. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۰) باوجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. افزایش نسبی تندی باد در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با توجه حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد. افزایش تندی باد تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق شده و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود‌.

کاهش تندی باد تا صبح روز جمعه (۸ مرداد ۱۴۰۰) سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. در طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند در ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا گردد. تداوم ناپایداری جوی تا ساعات پایانی جمعه همراه با رشد ابرناکی و گاهی رگبار پراکنده، سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و به‌تبع آن پراکندگی آلاینده‌ها و وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز