خبرگزاری کار ایران

معاون کل وزارت بهداشت:

برگزارکنندگان مراسم مسلمیه از مردم عذرخواهی کنند/ با وجود تداوم موج‌های کرونا، هیچ کسی نباید با آتش بازی کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۴۳۹

معاون کل وزارت بهداشت گفت: آن افرادی که مراسم مسلمیه برگزار کردند و گفتند دیگر تحمل نداریم و باید امسال مراسم را برگزار کنیم، شجاعت داشته باشند و از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد:  هر نوع تجمع بیش از دو نفر، حال می‌خواهد خانوادگی باشد، اداری باشد، ملی و مذهبی باشد، باعث افزایش انتقال بیماری کرونا و افزایش مرگ و میر می‌شود، آنهم در کشوری که موج‌های ویروس همچنان وجود دارد.

حریرچی افزود: آن افرادی که مراسم مسلمیه برگزار کردند و گفتند دیگر تحمل نداریم و باید امسال مراسم را برگزار کنیم، شجاعت داشته باشند و از مردم عذرخواهی کنند.

وی ادامه داد: کدام‌ مرجع مراسم صد نفره یا دو هزار نفره را برپا می‌کند؟ چرا باید برخی افراد کاسه‌ی داغ‌تر از آش شوند، مذهبی‌های ما بهترین رفتار را داشتند و باید تحمل کنند، الان برای اربعین برخی برنامه ریزی کردند و با وجودی که آمارهای درستی از عراق وجود ندارد، اما روزانه ۸۵ فوتی داشته است.

حریرچی بیان کرد: ما همه می‌دانیم که در مرز شرایط به چه صورت است، تراکم بالای افراد در اتوبوس و ... ما می‌خواهیم کسی با آتش بازی نکند و این فقط مختص افراد مذهبی نیست به افرادی که در مهمانی و پارتی حاضر می‌شوند هم مربوط می‌شود.

وی در مورد وضعیت رعایت پروتکل‌ها گفت: تعطیلی‌های دفعات گذشت خیلی موثر بود و این تعطیلات حداقلش اگر نگوییم ضرر داشته، فایده هم نداشته است، متوسط رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها در کشور ۴۴ درصد است، در تهران و البرز و سه استان مجاور اصلی رفت و آمد، یعنی قم، مازندران و گیلان به زیر ۴۰ درصد رسیده است، این ۵ استان کمترین رعایت‌ها را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز