خبرگزاری کار ایران

برقراری شبکه ارتباط پایدار شهر تهران با احداث ۱۳۰ دکل خودایستا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۷۲۷

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از طراحی سیستم ارتباط پایدار شهر تهران و برنامه ریزی برای احداث ۱۳۰ دکل خود ایستا در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی با اشاره به اینکه طراحی سیستم ارتباط پایدار شهر تهران با همکاری مشترک با شرکت ارتباط مشترک شهر برای احداث ۱۳۰ دکل خود ایستا انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۰ دکل خود ایستا در پایگاه‌های مدیریت بحران تهران نصب شده است و با اجرای ۶۰ دکل دیگر تا پایان سال شمار دکل‌های خود ایستا به ۷۰ خواهد رسید. 

کرمی محمدی با بیان اینکه تامین تجهیزات زیر ساختی برای شرایط اضطراری لازم است، عنوان کرد: جانمایی تجهیزاتی مانند دکل‌های ارتباطی خود ایستا در نقاط مختلف شهر ضروری است تا در زمان زلزله محتمل که حتما برق و شبکه تلفن قطع خواهد شد، بتوان از یک سیستم پایدار ارتباطی برخوردار بود. 

او با اشاره به ضرورت برخورداری تهران به ۳۰۰ دکل خود ایستا مخابرات برای تامین ارتباطات پایدار در شرایط وقوع بحران‌های طبیعی خاطرنشان کرد: در عین حال همچنین این سیستم به منظور برنامه ریزی صحیح و هماهنگی عملیات امداد و نجات در بحران‌های بزرگ، ایجاد هماهنگی کامل بین سازمان‌های تخصصی مدیریت بحران و تکیه بر سامانه‌های ارتباطی جداگانه مترتب بر زیرساخت‌های سازمانی طراحی شده است. 

کرمی محمدی افزود: دکل‌های غیر خود ایستا مخابرات بعنوان بخشی از زیرساخت‌های مخابرات ممکن است در سوانح آسیب ببیند و یا با ترافیک بالا عملا از مدار خارج شود، بنابراین باید زیرساخت‌های مناسب ویژه ارتباطات مدیریت بحران از هم اکنون پیش بینی و تامین شود. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: با تامین ارتباط پایدار و امکان پایش لحظه به لحظه حوادث و سوانح، اطلاع‌رسانی و هشدار به هنگام به مردم و سازمان‌های تخصصی فراهم می‌گردد. 

او با بیان اینکه پایگاه‌های مدیریت بحران مکان‌های مناسبی برای استقرار دکل‌های مخابراتی خود ایستا به شمار می‌آید، گفت: مرحله نصب و راه اندازی دکل‌های مخابراتی خود ایستا در این پایگاه‌ها آغاز شده است که با تکمیل آن بخش قابل توجهی از نیازهای ارتباط مخابراتی در زمان بحران تامین خواهد شد. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: ۱۳۰ نقطه برای راه اندازی اولیه ارتباطات پایدار در زمان بحران و نیز استقرار شبکه شتاب نگاری، سامانه پایش تصویری شهر، سامانه هشدار سریع زمین لرزه و سیستم‌های اطلاع‌رسانی میان سازمان‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شناسایی شده که از این تعداد ۱۱۳ دکل در پایگاه‌های مدیریت بحران مناطق و مابقی در سایر محل‌های مناسب نصب می‌شود و به این ترتیب مدیریت بحران پایتخت از یک شبکه مستقل ارتباط مخابراتی امن و پایدار در زمان بحران برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز