خبرگزاری کار ایران

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران:

شهردار تهران باید به‌ دور از سیاسی‌کاری و آشنا به حوزه شهری باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۳۱۵

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: با احیای شورایاری‌ها و سمن‌های شهر تهران که نمود بارز مشارکت شهروندان در مدیریت شهر است، می‌توان به توسعه و عمران هرچه بهتر شهر امیدوار بود.

«مهدی پیرهادی» منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انتخاب شهردار تهران در دوره آینده مدیریت شهری گفت: اولین دوره شوراهای شهر و روستا پس از بیانیه گام دوم انقلاب با رأی معنادار شهروندان تهرانی به فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همراه شد. این ترکیب، طبیعتا شهرداری متناسب با ویژگی‌های مطروحه در مانیفست انقلاب که در بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) آمده است، لازم دارد.

پیرهادی با اشاره به شاخص‌ها و معیارهای مورد توجه اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار آینده تهران، بیان کرد: انقلابی‌گری هم در قول و هم در فعل، تعهد، تخصص حوزه شهری و کارآمدی از اصلی‌ترین شاخصه‌های شهرداری است که اعضای منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در نظر دارند.

او در ادامه افزود: شهردار آینده تهران باید فردی با روحیه جهادی در حل مشکلات این کلان شهر باشد. زندگی برای شهروندان تهرانی بواسطه معضلات زیادی که در این کلان شهر وجود دارد، سخت شده و انتظار دارند که مدیریت شهری انقلابی و با روحیه‌ای جهادی هر چه سریعتر مشکلات را برطرف کرده و رفاه شهروندان فراهم شود.

وی با بیان اینکه مسئولیتی سنگین بر دوش اعضای شورای شهر قرار دارد، خاطرنشان کرد: مردم شهر تهران، تخصص و تجربه مدیریت شهری، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، شفافیت در عملکرد و تأکید به نقش مردم در اداره امور شهر را از نمایندگان خود در پارلمان شهری مطالبه می‌کنند. بنابراین ما موظف به شناسایی و انتخاب فردی با این خصوصیات و توانمندی‌ها هستیم. تلاش خواهیم کرد شهردار تهران علاوه بر صفات پیش‌گفته، به‌دور از سیاسی‌کاری و کاملا آشنا به حوزه شهری باشد.

پیرهادی تاکید کرد: شهردار آینده باید قادر باشد تا شهروندان را در مدیریت آن سهیم کند. در واقع با احیا شورایاری‌ها و سمن‌های شهر تهران که نمود بارز مشارکت شهروندان در مدیریت شهر است می‌توان به توسعه و عمران هرچه بهتر شهر امیدوار بود.

این عضو شورای سیزدهم شهر تهران با اشاره به بیانیه گام دوم و حضور جوانان در عرصه های مختلف مدیریتی، گفت: در نظر داریم شهردار تهران مطابق آنچه در گام دوم انقلاب توقع می‌رود، جوان و در عین حال، صاحب تجربه و پرانگیزه باشد و آینده‌ای مناسب برای کلانشهر تهران بسازد‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز