خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

انتخاب شهرداران جدید با معیارهای علمی و تخصصی/رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان تبلیغات و روز رای گیری نظارت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۵۳۲

استاندار تهران گفت: با انتخابات شوراهای شهر، شهرداران قبلی مستعفی تلقی می‌شوند و اعضای شوراها باید شهرداران را گزینش و به حوزه امور شهری معاونت های عمرانی ارجاع دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در دومین نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری های کشور اظهار داشت: انتخابات مهم ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، میاندوره ای خبرگان و میاندوره ای مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را داریم که وظیفه مهمی به عهده معاونت عمرانی است تا پس از انتخابات شورای شهر، انتخاب شهرداران انجام شود.

وی افزود: با انتخابات شوراهای شهر، شهرداران قبلی مستعفی تلقی می‌شوند و اعضای شوراها باید شهرداران را گزینش و به حوزه امور شهری معاونت های عمرانی ارجاع دهند.

استاندار تهران عنوان کرد: با توجه به وظایف خاصی که شهرداران بر عهده دارند، صلاحیت آنها به لحاظ علمی، تخصصی و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محسنی بندپی با بیان اینکه قوه و محور توسعه هر استانی در حوزه معاونت عمرانی تعریف می‌شود گفت: باید تا آخرین لحظه که در دولت تصدی داریم کارها برای توسعه، عمران و آبادی با دقت و کیفیت به پیش رود.

استاندار تهران در مورد تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر اظهار داشت: از امروز لیست داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیئت اجرایی و نظارت تأیید شده توسط فرمانداران ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس از فردا آغاز می‌شود در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: در زمان تبلیغات تمام مصوبات ستاد ملی کرونا نظارت و پایش می‌شود و جاهایی که لازم باشد تذکر داده می شود که خوشبختانه مردم تا امروز همراهی داشتند که خوشبختانه از پیک چهارم عبور کردیم و به حالت پایدار می‌رسیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شعبات اخذ رای نیز دستورالعمل های بهداشتی مشخص شده و ساعت رای گیری نیز ۳ ساعت افزایش پیدا کرده که انتخابات به جای ساعت ۸ صبح از ۷ صبح آغاز و تا ۲ بامداد ادامه دارد. محسنی بندپی سپس گفت: ۱۰ درصد به صندوق های اخذ رای اضافه شده و با توجه به مصوبه ستاد کرونا شرایط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در روز رای گیری هم رعایت می‌شود تا مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به محوریت این جلسه اظهار داشت: وظایف متعددی در حوزه معاونت امور عمرانی استانداری ها از جمله در زمینه برنامه ریزی، اجرای طرح‌های عمرانی، نظارت عالیه، مسائل شهری و روستایی، حاشیه‌نشینی پسماند، آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک و غیره تعریف شده است.

وی ادامه داد: این نشست در راستای این است که مسائل و چالش ها در مسیر ارتقا بخشیدن به خدمات احصا شود و جمع‌بندی در قالب پیشنهادات برای اصلاح امور ارائه شود. استاندار تهران گفت: شهروندان مطالبات جدی در حوزه های عمرانی دارند که باید اقدامات با دقت، کیفیت و اثربخشی مطلوب توسط معاونین عمرانی پیگیری شود. ا

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز