خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

مصوبه کمیسیون ماده ۵ در خصوص انتقال حق توسعه باطل است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۹۵۴

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حالی که شورا مصوبه ای داشت مبنی بر الزام شهرداری به ارایه لایحه ای در خصوص انتقال حق توسعه به شورا تا در این خصوص تصمیم گیری شود اما متاسفانه این اقدام برای کمیسیون ماده 5 صورت گرفت و لذا مصوبه ی کمیسیون ماده 5 در این خصوص باطل است و این اقدام به نوعی خط کشیدن بر صورت شورا بوده است.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی در سیصدمین جلسه شورا گفت: ما در شورا مصوبه‌ای داشتیم که شهرداری را ملزم کردیم موضوع انتقال حق توسعه را به شورا بیاورند تا در کمیسیون‌ها بررسی شود تا در نهایت تبدیل به مصوبه و آیین نامه مشخص شود، تا این حرکت بسیار مهم را با متانت و آیین نامه مشخصی پیش ببریم و مشکلی پیش نیاید اما متاسفانه به جای اینکه این موضوع را به شورا بیاورند به کمیسیون ماده ۵ بردند. 

هاشمی در ادامه افزود: من در کمیسیون ماده ۵ به این موضوع اعتراض داشتم که این موضوع ابتدا باید در شورای شهر و بعد شورای عالی شهرسازی مطرح شود بعد کمیسیون ماده ۵ اما متاسفانه این اقدام را صورت دادند. 

او با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون ماده 5 گفت:‌روز گذشته کمیسیون ماده ۵ تشکیل می‌شود و من نیز در جلسه حضور داشتم اما جلسه حتی به عدد هم نرسید و من به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردم اما در کمال تعجب این موضوع را در جلسه مطرح کردند و گویا بدون حضور اعضا هم مطرح کردند و مصوبه‌ای هم در این خصوص صادر نمودند. البته آقای سالاری به عنوان کمک من در جلسه حضور داشتند اما بدون حق رای. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر غیرقانونی بودن این مصوبه گفت: از نظر من این مصوبه غیر قانونی است. اگر می‌خواهیم موضوع انتقال حق توسعه را به صورت درست اجرا کنیم باید طوری اجرا شود که مشکلی برای شهرداری از نظر منابع و هزینه‌ها ایجاد نشود. 

محسن هاشمی با اشاره به مباحث مطرح شده در موضوع انتقال حق توسعه گفت:‌در موضوع انتقال حق توسعه ابتدا بحث میراث فرهنگی مطرح بود یعنی جاهایی که به دلیل محدودیت‌های میراث فرهنگی نمی‌توانند پلاک خود را بسازند اما آقای سالاری بحث باغات را نیز به آن اضافه کردند که این می‌تواند هزینه‌های شهر را افزایش دهد یعنی اگر کسی نتواند باغش را بسازد حقی از ضایع شده در نتیجه می‌تواند این حق را بفروشد.

او با تاکید بر اینکه این اقدام مصداق بارز خط کشیدن بر صورت شورا بود گفت:‌ در این موضوع شورا دور خورد و مصوبه‌ای که داده شد کاملا غیر قانونی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز