خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

تخفیف ۳۵ درصدی به دکه‌دارانی که معوقات خود را تا ۱۵ خرداد پرداخت کنند/ نرخ کرایه دکه‌ها بالا نیست/ دریافت وجوه اضافی از مستاجران روزبازارها توسط برخی پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۱۸۶

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از تخفیف ۳۵ درصدی به دکه‌دارانی که معوقات خود را تا ۱۵ خرداد ماه پرداخت کنند، خبر داد.

"سید علی مفاخریان" مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در  گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اعتراض دکه داران نسبت به افزایش کرایه ها اظهار کرد: افزایش نرخ دکه‌ها مصوبه شورای شهر تهران است. در بین سال‌های ۹۴ تا ۹۹ مصوبه افزایش قیمت نداشتیم و در سال ۹۹ قیمت‌ها متناسب با قیمت‌های روز به روزرسانی شده است. 

او ادامه داد: اعتراض کیوسک‌داران به شیب افزایش نرخ اجاره بها بود که البته این نرخ با بررسی‌های انجام شده و با توجه به ثبات قیمت‌ها بین سال ۹۴ تا ۹۹ و مدل‌های کارشناسی مختلف بررسی شده و نظر رسمی کارشناس دادگستری بود که البته عددی بالاتر از مصوبه شورا را هم نشان می‌داد، در نتیجه نرخ اعلامی بالا نیست. 

مفاخریان با تاکید بر بالا نبودن کرایه دکه ها افزود: کیوسک‌ها در سه دسته درجه یک، دو و سه تقسیم‌بندی شده‌اند و نرخ اعلامی نه تنها خیلی بالا نیست، بلکه به نظرم عدد پایینی نیز هست. 

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اظهار کرد: مذاکراتی را با اتحادیه انجام دادیم و نتیجه بر این شد که با استفاده از تسهیلات شورای شهر، افرادی که اقدام به پرداخت وجوه معوقه خود تا ۱۵ خرداد می‌کنند، تخفیف ۳۵ درصدی در مورد آنها لحاظ شود. 

او اضافه کرد: تا امروز بخش زیادی از کیوسک داران مراجعه کردند و پرداخت خود را انجام دادند و تقریبا موضوع پرداخت اجور معوقه کیوسک داران حل و فصل شده است. 

نرخ کرایه دکه‌ها بالا نیست

مفاخریان گفت: با توجه به درخواستی که سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با به روزرسانی اجاره‌ها داشته است، این نرخ اجاره بها براساس رقم کارشناسی مصوب شده و ما نیز تابع قانون هستیم. 

او در پاسخ به این سوال که چرا ثبت اطلاعات دستفروشان به سامانه «سامان بازار» به کندی در حال انجام است؟ گفت: ورود اطلاعات به تدریج در حال رخ دادن است و افرادی که ثبت نام کرده‌اند در روزبازارها جانمایی شده‌اند و مشغول فعالیت هستند. 

مفاخریان ادامه داد: به تدریج و با مراجعه متقاضیان به سامانه از طریق سیستمی بین ناحیه و منطقه و شرکت ساماندهی، افراد پایش می‌شوند و همه افراد هم ممکن است حائز شرایط دستفروشی نباشند. این را هم باید اشاره کنم دلیل اجرای این سامانه هم راستی آزمایی و شناسایی ظرفیت‌ها بوده است. 

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: در عین حال ظرفیت‌های مناطق نیز استعلام شده است و جاهایی که فضا برای استقرار دستفروشان وجود داشته باشد را به کار می‌گیریم. 

 طرح جدید ساماندهی دستفروشان

او با اشاره به طرح جدید ساماندهی دستفروشان گفت: به زودی ایده‌ای را برای ساماندهی دستفروشان در سطح شهر اجرائی خواهیم کرد که در چند نقطه تهران عملیاتی خواهد شد. ظرفیت‌های جدید کسب و کار مشاغل سیار از جمله کار فودها نیز مدنظر است و این اقدام در هر منطقه یک راسته به صورت پایلوت در حال انجام است و انشالله به زودی در تمامی مناطق انجام می‌شود. 

مفاخریان در پاسخ به این پرسش که در روزبازارها، هزینه‌های دریافتی از دستفروشان متفاوت از نرخ مصوب است، برای جلوگیری از این مسئله چه اقدامی انجام داده اید؟ گفت: بازرسی‌های دوره‌ای از این روزبازارها انجام می‌شود و شاخص‌هایی نیز برای روزبازارها از جمله روشنایی و سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است که قبلا در واگذاری روزبازارها ارزیابی نمی‌شدند، همینطور ثبت نام دستفروشان در سامانه و میزان مبلغی که پیمانکاران در این زمینه دریافت می‌کنند که برخی از آن‌ها خارج از چارچوب اتفاق عمل می کنند. 

تخلف برخی پیمانکاران در اخذ وجوه اضافی از مستاجران روزبازارها

مفاخریان ضمن تاکید بر برخورد با این قبیل تخلفات گفت: موارد شناسایی شده فسخ قرارداد شدند و  همچنین ارجاع داده شدند تا در لیست سیاه قرار گیرند. براساس مصوبه شورا باید از هر دستفروشی در حدود ۱۵ هزار تومان دریافت شود اما براساس موقعیت روزبازارها که برخی موقعیت تجاری بهتری دارند، ممکن است اعداد بیشتری را دستفروشان پرداخت کنند که جلوی آن‌ها را گرفتیم؛ البته ممکن است مواردی در بین پیمانکاران وجود داشته باشد و به پیمانکاران تذکر داده می‌شود. با موارد تخلف برخورد و فسخ قرار داد می‌شود. 

او اضافه کرد: دستفروشان در صورت مشاهده تخلف به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار مراجعه کنند و یا با سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز